FS-UAE jest dość interesującą alternatywą dla WinUAE, którego największą bolączką jest... zbyt duża i za mało intuicyjna konfiguracja programu, oczywiście można traktować powyższe stwierdzenie z przymrużeniem oka, jednak ktoś komu zależy na prostej i szybkiej emulacji np. Amigi 500 bez przedzierania się przez konfigurację programu może spokojnie sięgnąć po FSUAE, który teoretycznie pozwala wybrać i odpalić grę pod emulowaną Amigą tylko za pomocą dżojstika.
Mały hint dla początkujących, wypadałoby stworzyć swój własny config (patrz dokumentacja), a klawisz F12 pozwala przejść do menu odpalonego emulatora.
FS-UAE Version 0.9.7 released
- FS-UAE can open configuration files without (-c) parameter, makes FS-UAE. Easier to start with config from graphical shells (Windows Explorer, Mac OS X Finder).
- Added chip_memory, fast_memory and slow_memory options (see example.conf).
- Fixed bug where save states would not be saved if floppies where specified with absolute path.
- Fixed problem with opening CUE files on systems other than Windows.
- Fixed audio buffering issues.
- Buffer additional audio data on buffer underrun before resuming playback.
- Fixed problem with renaming files in virtual (mounted) disks on Windows.
- Code cleanup in libamiga, new wrapper functions for some platform-specific code.
- Support for large HDF files (> 2GB) (untested, and not supported on Windows yet).
- Better implementation of write_log in libamiga.
- Updated README to clarify that you can use ALT+F11 on Mac to toggle mouse pointer (since the OS intercepts F11 alone).
- Write information about base WinUAE version to log file.
- Use same random number generator on all platforms.
FS-UAE Version 0.9.6 released
- Support for hard drive images (hdf)
- Support for mounting virtual folders as hard drives (experimental)
- Bugfix in calculation of save location of overlay adf files
- UTF-8 is now used internally in libamiga also on Windows, and text is converted to other character sets / encodings as needed. This enables support for non-ASCII characters in paths on Windows.
- Added a copyright notice at startup crediting the original WinUAE, E-UAE and PUAE authors, and added a more prominent notice in the start of the README.
FS-UAE Version 0.9.5 08/02/2012:
- added support for A500+ and A600 models
- Video sync behaviour can now be overriden from config or command line (see example.conf)
- new --video-sync command line parameter (auto/off/vblank/full)
- old --vsync parameter is gone
- fixed threading related bug which cased OpenAL output to stop
- added a PID controller implementation for automatic audio buffer management
FS-UAE Version 0.9.3:
- configuration option to keep the aspect when scaling the screen (see example.conf)
- README: added information about supporting new controllers
- example.conf: documented the kickstart_ext_file option
- fs-uae compiles on Linux 64-bit now
FS-UAE Version 0.9.2:
- fixed a crash occuring when swapping floppy disks
- fixed problem with parent dirs not being created, preventing logging
- created and added scripts/makefiles to create binary distributions for Windows and Mac OS X (debian files were already added)
- add example.conf, README, COPYING and licence files to all distributions
- source distribution is now patched for 64-bit support
FS-UAE Version 0.9.1:
- add Mac OS X-specific Makefile to build an app bundle also map right alt key to emulated joystick (for Mac OS X)
- fix compilation of libcapsimage on Mac OS X
- support for several more gamepad devices
Inne treści związane z tematem
[AMIGA] Winuae 5.3.0 beta X RC2 27/05/24
Prawdopodobnie ostatnia testowa wersja WinUAE - czyli jeśli nikt nie zgłosi już żadnego babola, w przeciągu paru następnych godzin, ukaże się wersja finalna 5.3.0.
WinUAE to najbardziej dopieszczonego emulatora całej rodziny komputerów Commodore Amiga.
Ostatnia pełna wersja emulatora to Winuae 5.2.0 z 19/02/2024
[AMIGA] Winuae 5.2.0 Final 19/02/2024
Miała być szybka seria testowa i była. W efekcie pojawiła się kolejna odsłona WinUAE. Z ciekawostek dodana możliwość emulacji DraCo Macrosystem (Amiga w służbie edycji Video) i American Laser Games (czyli Amiga jako platforma stricte Arcade).
[AMIGA] Winuae 5.2.0 Final beta X 15/02/2024
Kolejna seria wersji testowego WinUAE - najbardziej dopieszczonego emulatora całej rodziny komputerów Commodore Amiga. Prawdopodobnie będzie to w miarę szybka seria i trochę szybciej niż ostatnio zobaczymy końcową 5.2.0. Przy okazji Toni pracuję nad emulacją America Laser Games, czyli arcade polane sosem AMIGI500, coś dla fanów celowniczków (tytuły m.in. Mad Dog ...