!

[AMIGA] FS-UAE Version 1.3.7 DEV

[1] # EAB | !!! Poniedziałek, 14 Maja 2012 12:32 CET [14-05-2012 11:34 CET]

[AMIGA] FS-UAE Version 1.3.7 DEV

Nowe wersja rozwojowa FS-UAE, czyli całkiem udanego mariażu emulatorów Amigi - UAE (Unusable Amiga Emulator), która z wersji na wersję jest co raz milsza w użytkowaniu. Jeśli ktoś lubi pograć bez deliberowania nad ustawieniami ekranu to FS-UAE jest dla niego:). Nowa wersja dev przede wszystkim przynosi aktualizację kodu z najnowszego WinUAE 2.4.1. Wersja "Plus", która nie jest upubliczniona przez Frode Solheima dodaje prosty frontend - zaczątek większego projektu, który pozwoli bez edycji pliku konfiguracyjnego odpalić emulator z podstawowymi parametrami.

Najważniejszą zmianą w tej wersji jest pojawienie się mechanizmu JIT, który podobnie jak w pozostałych emulatorach powinien znacząco przyśpieszyć część operacji wykonywanych przez aplikację (kosztem większego zapotrzebowania na pamięć).

Joe Blade 2 z włączonym shaderem CRT-interlaced.shader udającym chyba bardzo stary typ kineskopu:P

FS-UAE Version 1.3.7

  • Fixed an input event offset problem causing soft reset to be interpreted as quit and disk swapping to be off by one (1.3.4).
  • Merged WinUAE 2.4.2beta1 + FS-UAE compatibility patch.
  • Patches to respect CFLAGS/CXXFLAGS/LDFLAGS and compilation tools from environment, courtesy of Philantrop.

FS-UAE Version 1.3.6

  • Recreate OpenGL state when resizing window on Mac OS X.

FS-UAE Version 1.3.5

  • Compile with JIT on x86 (32-bit) platforms.
  • Compiling with -fpermissive (for now).
  • Always set comp_trust* to indirect by default.
  • Compile with NATMEM_OFFSET defined.
  • Ported JIT code from WinUAE, E-UAE and PUAE.

FS-UAE Version 1.3.4

  • Merged code from WinUAE 2.4.1.
  • Updated translations: it, sr.
  • Added new bitmap font characters needed for Italian.
  • Removed libcapsimage from fs-uae deb file (can be installed separately as package libfs-capsimage4).
  • Removed libcapsimage from the source distribution (due to potential license issues, makes fs-uae package more suitable for inclusion in Linux distributions, etc).
  • Tweaked the appearance of some bitmap font characters, especially Z.
  • Make sure rom.key is loaded before scanning for roms.

FS-UAE Version 1.3.3

  • Use local host file time for file time with mounted virtual hard drives, should fix icon visibility problem with WB 1.3 and mounted directories.
  • Included genblitter patch from Mustafa ‘GnoStiC’ TUFAN.
  • Build x86_64 version on x86_64 Mac unless arch=i386 arg is given to Makefile .
  • Added Serbian translation (courtesy of EAB user Milanchez).
  • Updated translations: fr, de.
  • Fixed missing translation of KEYBOARD and MOUSE in one setting.
  • Replace RIGHT SINGLE QUOTATION MARK (U+2019) with apostrophe when rendering text with bitmap font.
  • Updated viewport hack for standard Workbench 2.04 screen
  • Cleaned up source code to make diffs against WinUAE shorter and cleaner,
  • FS-UAE-specific code is now properly guarded by ifdefs.
  • Show a notice when using F11 key in RTG mode.

FS-UAE Version 1.3.2

  • Fixed crash on Mac when saving state with mounted folder.
  • New option “zoom” to set the initial zoom mode (“F11 mode”).
  • New eject menu option for floppies (CD coming later).
  • Fixed bug where a wrong disk was disabled (when inserted) in the floppy image list.
  • New boolean option “localization” can be set to 0 if you want to disable translations.
  • Updated translations: it.
  • Added Polish characters to the bitmap font.
  • Added Polish translation (courtesy of EAB user olesio).
  • Extend the simple bitmap font format to include the first 512 unicode characters.
  • Bundled additional shaders: hq2x, scale2x (best with line_doubling=0 and/or low_resolution=1, depending on actual game resolution).
  • New options boolean options “low_resolution”, and “line_doubling” to force low-res low-res pixels and disable line doubling) (F11 zoom modes and aspect correction does not work properly in combination with these yet).

FS-UAE Version 1.3.1

  • Added several common western european characters to bitmap font.
  • Added German translation courtesy of EAB user nexusle.
  • Added Italian translation courtesy of EAB user Speedvicio.Added French translation courtesy of EAB user Foul.
  • Added some bundled (open-source) shaders: crt, curvature, scanline-3x, heavybloom, simplebloom, edge-detection, lanczos-6tap.
  • The new “shader” option can now be used to both specify paths to external shader file, or it can name a bundled shader.
  • Marked text in GUI menu entries for translation.
  • Added internationalization infrastructure.

FS-UAE Version 1.3.0

  • Support XML shader spec 1.1.
  • New scaling options (scale_x, scale_y, align_x, align_y), makes it possible to get 1:1 pixel mapping (or 2:1 etc) for your LCD display.
  • Write OpenAL debug information to log file on startup.

 

wstecz14/05/2012 12:32
Inne treści związane z tematem
[AMIGA] Winuae 5.3.1 beta I 15/09/2024 [AMIGA] Winuae 5.3.1 beta I 15/09/2024
Kolejna seria testowa WinUAE na horyzoncie. Ostatnia pełna wersja emulatora to Winuae 5.3.0 z 3/06/2024
[GameBase] Amiga Gamebase 1.7 update LXXXV 24/09/2024 [GameBase] Amiga Gamebase 1.7 update LXXXV 24/09/2024
Seiya opublikował nową aktualizację gamebase dla fanów emulacji AMIGI. Czemu właśnie tą bazę anonsuje? W końcu mamy jako taki porządek w tej naprawdę dużej bazie a Seiya konsekwentnie odnotowuje również zmiany - baza jest żywa i jak widać, dzięki żelaznej konsekwencji można ją aktualizować bez ściągania wszystkiego od nowa (co jest dość częste w ...
[AMIGA] Winuae 5.3.0 Final 2/06/2024 [AMIGA] Winuae 5.3.0 Final 2/06/2024
Miała być szybka seria testowa i była. W efekcie pojawiła się kolejna odsłona WinUAE.
[GameBase] Amiga Gamebase 1.7 Final (80) 11/06/2024 [GameBase] Amiga Gamebase 1.7 Final (80) 11/06/2024
Seiya opublikował finalną wersję swojej gamebase dla fanów emulacji AMIGI. W ciągu ładnych paru miesięcy pojawiło się 80 aktualizacji, które pozwoliło zgromadzić ponad 80GB danych związanych z emulacją tej chyba najbardziej rozpoznawalnej platformy lat 90. Dla tych, którzy gdzieś się pogubili w aktualizacjach przygotowałem końcowe archiwum, niestety ze ...
[Amiga] WinFellow x86 i x64 v0.5.11 21/03/24 [Amiga] WinFellow x86 i x64 v0.5.11 21/03/24
Zwyczajowo już team pracujący nad rozwojem emulatora Amigi 500 - WinFellow ogłosił, że RC1 staje się finalną wersją 5.11. Jeśli ktoś zaopatrzył się w RC, nie musi sięgać po te binarki. WinFellow zawsze był całkiem przyzwoitą alternatywą dla WinUAE, jeżeli nie potrzeba nam emulacji całej rodziny Amisi, to WinFellow może się przydać. Kiedyś, WinFellow pozwalał na płynną ...
Dodatkowe informacje
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU