Kolejna szybka beta, jako odpowiedź na sporą ilość zgłoszeń związanych z nowym trybem synchronizacji pionowej. Zobaczymy czy tym razem Toni Wilen poradził sobie z problemem. Z drugiej strony, komuś kto w zasadzie odpala winUAE dla tytułów z klasycznej A500, naprawdę mało już potrzeba do pełni szczęścia.
Update: Kolejny fix Toniego do emulatora poprawiający działanie vsync pod d3d, zdaje się, że znowuż będzie walka tak samo długa, jak wcześniej z brakiem wyświetlania właśnie pod d3d przy niektórych konfiguracjach.
Battle Squadron
WinUAE 2.3.3 beta II 10.07.2011
- tearing in new vsync modes should be completely gone, without introducing any extra latency
- Display panel buffering option now does nothing in new vsync modes
WinUAE 2.3.3 beta II 06.07.2011
- experimental joystick raw input support, enable using -rawhid command line parameter.
- D3D blank screen problem should be really fixed now
- empty winuae.ini now does exact same as -portable command line parameter
- harddrive paths relative to win32.hardfile_path didn't work
- config file full paths are converted to relative if path matches win32.xxx_path entries
- ignore new displaydata vsync stuff if RTG mode is currently in use
- Display panel new vsync refresh rate GUI really works now
- uaescsi.device cd image on the fly switching was unreliable
- uaescsi.device crash when switching images (I could only duplicate it with AROS CDFS)
- AROS ROM updated
WinUAE 2.3.3 beta 1 19.06.2011
- new vsync option
- does not need extra buffers (very little input lag), make sure "no buffering" is selected
- works also in windowed/fullwindow mode
- attemps to autodetect exact refresh rate, ignores what Windows/driver reports
- less busy waiting, no more continuous 100% CPU usage
- much more stable than "normal" vsync
- old vsync is currently always forced to new mode
- Usual vsync restrictions still apply: do not use fastest possible modes, 50Hz capable display and driver required if you want proper PAL speed.
- Old vsync support may disappear later.
- keep old joystick Gameports setting if no joysticks detected when loading config file
- another method to enable unconfigured joystick: quick firebutton press = joystick port, long press = mouse port
- unconfigured joystick move left/right can also be used to enable joystick
- DirectDraw and 2x filter = non-centered image, broke few releases ago
- IDE multiple sector writes fixed (2.3.2 final fixed spurious interrupts but fix wasn't complete, last interrupt didn't always arrive causing driver to hang)
- set IDE CHS/LBA address after read/write command has finished as explained in ATA-1 spec (last accessed sector, not next sector). This is undefined in later ATA spec versions, but AOS IDE driver >256 sector transfers corrupt data if this is not handled exactly as ATA-1 spec says. (Infamous "max transfer problem")
- detect and log split >256 block IDE transfers
- only load OFS from RDB if partition and RDB filesystem dostype matches exactly
- create _winuae.fx only if full D3D plugin path exists
- A590/A2091 boot ROM was mapped non-executable, crashed on 68020+ CPUs
Inne treści związane z tematem
[AMIGA] Winuae 5.3.0 beta X RC2 27/05/24
Prawdopodobnie ostatnia testowa wersja WinUAE - czyli jeśli nikt nie zgłosi już żadnego babola, w przeciągu paru następnych godzin, ukaże się wersja finalna 5.3.0.
WinUAE to najbardziej dopieszczonego emulatora całej rodziny komputerów Commodore Amiga.
Ostatnia pełna wersja emulatora to Winuae 5.2.0 z 19/02/2024
[AMIGA] Winuae 5.2.0 Final 19/02/2024
Miała być szybka seria testowa i była. W efekcie pojawiła się kolejna odsłona WinUAE. Z ciekawostek dodana możliwość emulacji DraCo Macrosystem (Amiga w służbie edycji Video) i American Laser Games (czyli Amiga jako platforma stricte Arcade).
[AMIGA] Winuae 5.2.0 Final beta X 15/02/2024
Kolejna seria wersji testowego WinUAE - najbardziej dopieszczonego emulatora całej rodziny komputerów Commodore Amiga. Prawdopodobnie będzie to w miarę szybka seria i trochę szybciej niż ostatnio zobaczymy końcową 5.2.0. Przy okazji Toni pracuję nad emulacją America Laser Games, czyli arcade polane sosem AMIGI500, coś dla fanów celowniczków (tytuły m.in. Mad Dog ...