!

[AMIGA] Winuae 2.4.1

[3] @ !!! środa, 9 Maja 2012 17:37 CET [09-05-2012 17:13 CET]

[AMIGA] Winuae 2.4.1

Kolejna pełna wersja emulatora AMIGI - WinUAE. Jak zwykle sporo poprawek w VSync i fastest as possible i parę rzeczy, które już nie zmieściło się w tej wersji, a które zostaną poprawione w nowych betach serii 2.4.2;)

WinUAE 2.4.1 (09.05.2012)

"Traditional" x.x.0 bug fix update and some improvements.

2.4.0 bugs fixed:

  • CDFS problems fixed. (crashes, wrong case if RockRidge or Joliet, truncated file comments)
  • Fake 60Hz didn't work.
  • Software filter major slowdown in higher resolutions.
  • D3D overlay mask scaling artifacts in some resolutions.
  • D3D "CRT" filters had bad geometry.
  • Automatic resize resized continuously in interlaced modes.
  • Some USB joysticks had multiple buttons with same name and dpad diagonal movement didn't work.
  • Keyboard reset warning emulation didn't work.
  • Legacy VSync works correctly again.
  • Bsdsocket emulation gethostbyname("ip.address") random crash.

Other bugs fixed:

  • Automatic scale/center/resize didn't work in ECS SuperPlus screen mode.
  • OCS/ECS max hires overscan didn't show first 4 pixels. (ECS SuperPlus)
  • 68020 cycle-exact mode statefile reliability improved. (Random "CPU trace" errors)
  • 0.5M Chip RAM was detected as 1M in JIT mode.
  • Mouse cursor jumping to top/left corner in some virtual machines when mouse button was clicked.

New features and updates:

  • Fastest possible CPU mode (including JIT) throttle option (-10% to -90%)
  • Approximate CPU mode speed adjustment (-90% to +500%). Replaces old CPU/Chipset adjustment.
  • Fastest possible CPU mode timing improved.
  • Low latency vsync stability improved.
  • Internal display buffering system rewritten, PAL/NTSC vertical centering, even better screen positioning in programmed modes.
  • Fullscreen (TV)/(Max) filter mode programmed mode and PAL/NTSC switching support.
  • Custom Input Event autofire support.
  • Switch to another monitor if multiple monitors with different resolutions and current RTG resolution is not supported by current monitor.
  • CDFS statefile support implemented.
  • Sound sync improved.
  • Debugger basic math operator support (+-/*).
  • Autoscaling improved (CD32 boot screen).
wstecz09/05/2012 17:37
Inne treści związane z tematem
[AMIGA] Winuae 5.3.1 beta I 15/09/2024 [AMIGA] Winuae 5.3.1 beta I 15/09/2024
Kolejna seria testowa WinUAE na horyzoncie. Ostatnia pełna wersja emulatora to Winuae 5.3.0 z 3/06/2024
[AMIGA] Winuae 5.3.0 Final 2/06/2024 [AMIGA] Winuae 5.3.0 Final 2/06/2024
Miała być szybka seria testowa i była. W efekcie pojawiła się kolejna odsłona WinUAE.
[AMIGA] Winuae 5.3.0 beta X RC2 27/05/24 [AMIGA] Winuae 5.3.0 beta X RC2 27/05/24
Prawdopodobnie ostatnia testowa wersja WinUAE - czyli jeśli nikt nie zgłosi już żadnego babola, w przeciągu paru następnych godzin, ukaże się wersja finalna 5.3.0. WinUAE to najbardziej dopieszczonego emulatora całej rodziny komputerów Commodore Amiga.  Ostatnia pełna wersja emulatora to Winuae 5.2.0 z 19/02/2024
[AMIGA] Winuae 5.2.0 Final 19/02/2024 [AMIGA] Winuae 5.2.0 Final 19/02/2024
Miała być szybka seria testowa i była. W efekcie pojawiła się kolejna odsłona WinUAE. Z ciekawostek dodana możliwość emulacji DraCo Macrosystem (Amiga w służbie edycji Video) i American Laser Games (czyli Amiga jako platforma stricte Arcade).
[AMIGA] Winuae 5.2.0 Final beta X 15/02/2024 [AMIGA] Winuae 5.2.0 Final beta X 15/02/2024
Kolejna seria wersji testowego WinUAE - najbardziej dopieszczonego emulatora całej rodziny komputerów Commodore Amiga. Prawdopodobnie będzie to w miarę szybka seria i trochę szybciej niż ostatnio zobaczymy końcową 5.2.0. Przy okazji Toni pracuję nad emulacją America Laser Games, czyli arcade polane sosem AMIGI500, coś dla fanów celowniczków (tytuły m.in. Mad Dog ...
Dodatkowe informacje
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU