Nowa beta najnowszego Mame (12784), a w zasadzie pretekst do śledzenia zmian w postprocesorze HLSL. Plik zawierający MAMEUI i MAME jest przygotowany pod obsługę HLSL - w mame.ini znajdują się wpisy dla wersji ustawień jakie dax zaproponował w wątku na forum emudreams, a w archiwum oprócz MAME[mess]UI znajduję się zwykłe MAME aby można było je porównać (na plus klasycznego MAME, oczywiście).
Warto też poeksperymentować z nowym switchem, który dopiero co się pojawił, yiq_enable [wartość 1], pozwala on przetwarzać obraz tak, aby był on bardziej zbliżony do tego, co można było zobaczyć na ekranach kineskopowych w systemie NTSC. Ten tryb mocożerny, należy się spodziewać odczuwalnego spadku FPS. Więcej na ten temat znajduje się w dołączonej dokumentacji (pozostałe ustawienia).
Nie należy zakładać, że wszystko będzie działać w porządku, należy pamiętać, że to beta BETY i nie należy męczyć Mame/Mess Team błędami jakie znajdują się w tej wersji - napewno to kiedyś poprawią:P
Screenshoty dodam później.
HLSL Changelog in MAME
- 12743: Moved "color floor" functionality to occur after scanlines but before shadow mask. Scanlines look much better and no longer cut black lines through the shadow mask. No whatsnew.
- 12745: Fixing some scanline-alignment issues.
- 12746: Fixed scanlines, nwn. This took much longer to fix than it should have. :[
- 12747: nwn, reducing default scanline brightness offset to 0
- 12752: NWN: Fixing the NTSC codec. Oops.
- 12753: Keep HLSL prescaling from blowing out VRAM when regular prescaling is enabled.
- 12780: Kill height-based HLSL prescaling, only prescale based on frame width. Brings Kangaroo's prescale down from 5 to 2 and thus within a more reasonable GPU budget. Games that have a ridiculously higher vertical resolution than horizontal resolution will still have issues.
- 12783: Split HLSL code into a separate file, d3dhlsl.c/.h. Also split drawd3d.c into a couple of headers. [Ryan Holtz, Bat Country Entertainment]
Inne treści związane z tematem
[Arcade] MAMEui Classic x64 0.262.2 25/12/2023
MAMEUI MameUI skompilowane przez Robberta w wersji x64 gotowy do pobrania. Specjalna wersja pod święta, z poprawkami z grudnia, które dopiero oficjalnie pojawią się AD2024, gdyż grudzień został przez czarnoksiężników MAME ogłoszony miesiącem porządkowania kodu a nie publikowaniem kolejnej wersji tego multiemulatora.