Nie chcesz czekać na oficjalne binarki nowych testowych wersji MAME/MAME32 a linia komend Cie przeraża, gdy trzeba zaktualizować kod nowym difem? Być może poniższy program jest dla Ciebie - pozwala on, w zasadzie, za jednym kliknięciem skompilować MAME, ze źródeł bez znajomości środowiska mingw (które w wypadku kompilacji MAME z jego pakietem kompilacyjnym opiera się na wstukaniu make;P).
Program pozwala także wybrać platformę, na którą MAME jest kompilowany (32 bit/64 bit, Dual/QuadCore, SSE), dodawać diffy np. z tabelami rekordów (hiscore). Ot wszystko, to co można zrobić z linii komend gdyby się chciało, a zazwyczaj się nie chce:).
Szybkie how-to do programu znajduję się w dołączonej dokumentacji, a gdyby ktoś miał dodatkowe wątpliwości może podysktuować o tym tutaj.
Autorem MAME Compiler 64 1.21 jest HeadKaze (HeadSoft), czyli znów osoba ze środowiska wokół GameXa, jest to dość stare ustrojstwo, którego pierwsza wersja, ukazała się 5 lat temu. Przy okazji zachęcam do zaglądnięcia na stronę HeadSoftu, gdzie znajdziemy masę innych przyjemnych rzeczy go grzebania w dodatkach dla MAME/Gamexa, a także całkiem fajny frontend dla WinUAE napisany z myślą o domowych fliperach.
Mame Compiler 64
### Version History ###
- 15-05-11 - v1.21 - MameUI compile no longer uses MameUI.mak
- 20-09-10 - v1.20 - Updated to latest MinGW
- 05-05-10 - v1.19 - Added "Optimize for: None" option (should solve png2bdc.exe crash issue)
- 08-02-10 - v1.18 - Added support for 64-bit MinGW MAME 0.136u1+
- 04-10-08 - V1.17 - Added "Disable Warnings as Error" to use when compiling 127u6
- 08-07-08 - V1.16 - Added support for compiling Mame 0126
- 25-06-08 - V1.15 - Added support for compiling Mame 0105
- 01-04-08 - V1.14 - Added AMD64 and AthlonXP optimization options
- 01-04-08 - V1.13 - Added more error handling, updated patches
- 22-02-08 - V1.12 - Added support for compiling MameUI
- 14-02-08 - V1.11 - Added new architecture flags
- 13-02-08 - V1.1 - Fixed compiling for seattle.c games
- 11-02-08 - V1.0 - Adding support for compiling Mame64
- 05-12-07 - V0.5 - Fixed compiling for 0.116
- 21-10-07 - V0.4 - Fixed make error for 0.120+
- 07-10-07 - V0.3 - Fixed compiling for < 0.118u5
- 01-10-07 - V0.2 - Added color coded output, timers and MKChamp's current diff releases.
- 30-09-07 - V0.1 - First Release
Inne treści związane z tematem
[Arcade] DevMAME [log only] 2024/09/28 20:00
Raz na jakiś czas będę publikował nowe deweloperskie binarki projektu MAME, natomiast BobBudowniczy będzie się starał na bieżąco śledzić zmiany w changelogu tego największego projektu emulacyjnego. W wypadku binarek udostępniam także resztę plików z folderu MAME. Link przy każdym wpisie umożliwia samodzielne pobranie źródeł i skompilowanie na własne ...
[arcade] Mame x64 0.268 1/08/2024
Kolejna odsłona MAME, ciekawe ile osób jeszcze śledzi z zapartym tchem kolejne poprawki do tego megamultiemulatora albo MESS z domieszką MAME;)
[Arcade] DevMAME [log only] 2024/08/31 22:00
Raz na jakiś czas będę publikował nowe deweloperskie binarki projektu MAME, natomiast BobBudowniczy będzie się starał na bieżąco śledzić zmiany w changelogu tego największego projektu emulacyjnego. W wypadku binarek udostępniam także resztę plików z folderu MAME. Link przy każdym wpisie umożliwia samodzielne pobranie źródeł i skompilowanie na własne ...