CrystalBoy Napisany w C# emulator Nintendo Gameboy Color i klasyczny B&W doczekał się nowej wersji. Emulator, oprócz paru tytułów, w miarę dobrze radzi sobie z grami komercyjnymi, jednak parę wersji przed nami aby mógł naprawdę konkurować ze starymi udawaczami handheldów NINTENDO.
Changes for version 1.4
- Now supports loading the DMG, SGB and GBC bootstrap ROMs
- Better GBC hardware emulation (now supports switching to fake B&W mode)
- Using GBC bootstrap ROM allows to play B&W games with automatic color palette
- The GBC automatic palettes are also emulated without the bootstrap ROM
- The OAM and VRAM are initialized more accurately
- MBC2 support (maybe not totally accurate, but certainly good enough)
- Instant FPS calculation… Should be instantaneously more accurate, but much more variable than the method used previously.
- Multithreaded emulation. (Should only improve uncapped FPS for now)
- I did not test extensively with all the rendering plugins, but things should be ok as the UI thread and and rendering thread never execute at the same time.
- Please send a bug report if you encunter a bug related to multithreade rendering…
- LCD and Timer timings emulation redone 95%…
- Compatibility increased
- Wario Land II startup screen now shows correctly
- Link's Awakening's bug seems to be gone
- Brain Bender's startup screen now render correctly, like it did a [very] very long time ago.
- Fixed the sprite priority emulation again… Pokémon Crystal intro should play fine.
- Fixed small - but sometimes nasty - bugs
- Now able to run Mental Respirator by Phantasy (The Gin & Tonic trick is not emulated yet)
- Most demos are able to start or even run correctly. (Demotronic still doesn't, but it helped correct one of the nasty bugs ;)
CrystalBoy 29.05.2011
- This one is compatible with Windows 7 and x64 machines.
- May require installation of SlimDX or some tweaking of the configuration file.
- The emualtion is now paused while resizing the window, and there is a real frame limiter. (Still needs to be improved)
- There is at least one annoying bug in the emulation (affecting only some games, as it seems), which I didn't notice before, this will be fixed in a further release.
wstecz05/07/2011 00:44
Inne treści związane z tematem
[multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024
Jeśli pojawia się RC to wiedz, że pełna wersja niebawem się ukaże. Multiemulator BizHawk, pozwala udawać konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, ...
[VBA] VisualBoy Advance - M 2.1.11 15/09/2024
Ukazała się nowa wersja emulatora konsol NINTENDO (CGB,GB,GBA) VisualBoy Advance-M.
[pce] GearFX 0.0.4
Ignacio Sanchez Gines (drhelius), autor emulatora GearBoy (Nitendo GameBoy), GearSystem (Sega Master System) i GearColeco (Colecovision) zabrał się za nowego udawacza - tym razem na ogień poszła konsola Turbographx 16 lub jak to woli PCE Engine.
Na obecnym etapie grać się da na tym średnio (naprawdę nie brakuje dobrych emulatorów tej platformy - wystarcze wspomnieć o bardzo ...
[multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;)
Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.22 Final pojawiła się 19 listopada 2023 r.
[WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024
W sumie w czasie moich ostatnich wakacyjnch wojaży z nowinek nowa wersja Cemu jest chyba najbardziej istotna do odnotowania. Co prawda, ten emulator konsoli Nintendo WiiU pojawia się dość regularnie w kanale automatycznych buildów, jednak należy przyjąć, iż ogłoszenie nowej pełnej wersji programu zamyka jakiś cykl deweloperski tego projektu.