!

[CGB/GB] CrystalBoy 1.4

[1] # e#d | !!! Wtorek, 5 Lipca 2011 00:44 CET [05-07-2011 00:44 CET]

[CGB/GB] CrystalBoy 1.4

CrystalBoy Napisany w C# emulator Nintendo Gameboy Color i klasyczny B&W doczekał się nowej wersji. Emulator, oprócz paru tytułów, w miarę dobrze radzi sobie z grami komercyjnymi, jednak parę wersji przed nami aby mógł naprawdę konkurować ze starymi udawaczami handheldów NINTENDO.

Pitfall - Beyond the Jungle

 

Changes for version 1.4

  • Now supports loading the DMG, SGB and GBC bootstrap ROMs
  • Better GBC hardware emulation (now supports switching to fake B&W mode)
  • Using GBC bootstrap ROM allows to play B&W games with automatic color palette
  • The GBC automatic palettes are also emulated without the bootstrap ROM
  • The OAM and VRAM are initialized more accurately
    •  MBC2 support (maybe not totally accurate, but certainly good enough)
    • Instant FPS calculation… Should be instantaneously more accurate, but much more variable than the method used previously.
    • Multithreaded emulation. (Should only improve uncapped FPS for now)
  • I did not test extensively with all the rendering plugins, but things should be ok as the UI thread and and rendering thread never execute at the same time.
  • Please send a bug report if you encunter a bug related to multithreade rendering…
    •  LCD and Timer timings emulation redone 95%…
  • Compatibility increased
  • Wario Land II startup screen now shows correctly
  • Link's Awakening's bug seems to be gone
  • Brain Bender's startup screen now render correctly, like it did a [very] very long time ago.
    • Fixed the sprite priority emulation again… Pokémon Crystal intro should play fine.
    • Fixed small - but sometimes nasty - bugs
  • Now able to run Mental Respirator by Phantasy (The Gin & Tonic trick is not emulated yet)
  • Most demos are able to start or even run correctly. (Demotronic still doesn't, but it helped correct one of the nasty bugs ;)

CrystalBoy 29.05.2011

  • This one is compatible with Windows 7 and x64 machines.
  • May require installation of SlimDX or some tweaking of the configuration file.
  • The emualtion is now paused while resizing the window, and there is a real frame limiter. (Still needs to be improved)
  • There is at least one annoying bug in the emulation (affecting only some games, as it seems), which I didn't notice before, this will be fixed in a further release.

 

wstecz05/07/2011 00:44
Inne treści związane z tematem
[multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024 [multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024
Jeśli pojawia się RC to wiedz, że pełna wersja niebawem się ukaże. Multiemulator BizHawk, pozwala udawać  konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, ...
[VBA] VisualBoy Advance - M 2.1.11 15/09/2024 [VBA] VisualBoy Advance - M 2.1.11 15/09/2024
Ukazała się nowa wersja emulatora konsol NINTENDO (CGB,GB,GBA) VisualBoy Advance-M.
[pce] GearFX 0.0.4 [pce] GearFX 0.0.4
Ignacio Sanchez Gines (drhelius), autor emulatora GearBoy (Nitendo GameBoy), GearSystem (Sega Master System) i GearColeco (Colecovision) zabrał się za nowego udawacza - tym razem na ogień poszła konsola Turbographx 16 lub jak to woli PCE Engine. Na obecnym etapie grać się da na tym średnio (naprawdę nie brakuje dobrych emulatorów tej platformy - wystarcze wspomnieć o bardzo ...
[multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024 [multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;) Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.22 Final pojawiła się 19 listopada 2023 r.
[WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024 [WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024
W sumie w czasie moich ostatnich wakacyjnch wojaży z nowinek nowa wersja Cemu jest chyba najbardziej istotna do odnotowania. Co prawda, ten emulator konsoli Nintendo WiiU pojawia się dość regularnie w kanale automatycznych buildów, jednak należy przyjąć, iż ogłoszenie nowej pełnej wersji programu zamyka jakiś cykl deweloperski tego projektu.
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU