Czy wiecie, ze historia programów 3D (stereoskopowych), sięga tak naprawdę końca lat sześćdziesiątych? A dokładnie roku 1968 kiedy to powstała aplikacja "Miecz Damoklesa" w ramach uniwersyteckiego projektu powstałym w laboratorium Lincolna w Massachusetts Institute of Technology (MIT)? Albo, że w 1982 roku, dzięki maszynie arcade SEGI "SubRoc 3D" można było pograć w stereoskopową "nawalankę" w salonach gry?
Jeśli jesteście zainteresowani szybkim, slajdowym spojrzeniem na przegląd konstrukcji do gier, który wykorzystuje ten efekt, aby generować pseudoprzestrzenne obrazki zapraszam do zapoznania się z "The History of Stereoscopic 3D Gaming" na łamach PCW Computer autorstwa Benj Edwards, który metodycznie publikuje slajdowe przeglądy retro - przy okazji warto też zapoznać się z jego wcześniejszą historią handheldów, czy też przegląd najbardziej dziwnych kontrolerów do peceta. Polecam.