Dawno, dawno temu bo w zeszłym roku pojawiła się cienka odnóżka kodu na repozytorium desmume, w którym pojawił się zalażek 0.9.7, pisałem nawet, że na dniach powinna pojawić się nowa wersja tego emulatora.
Cóż, nie pojawiła się... do dziś - zeromous prawdopodobnie nie mogąc poradzić sobie z dzikimi kompilacjami 0.9.7 (zwłaszcze EmuCr, które potrafi zrobić release z jednego entera w pustym pliku;P), postanowił opublikować kod sprzed prawie 3 miesięcy, jako oficjalną nową wersję emulatora Nintendo Dual Screen. Trzy miesiące to kawał czasu i sporo zmian 0.9.7 nie jest uwzględnione w tej produkcji.
Moim zdaniem lepiej zostać przy 0.9.6 i poczekać, aż prace nad nową wersją tego emulatora bedą na tyle postępowe, aby został on uwolniony i stał się główną gałęzią tego świetnego emulatora.
DeSmuMe 0.9.7 (outdated)
General/Core:
- bug: fix a ton of old, broken cpu opcodes and CP15 logic
- bug: return Z1 and Z2 from TSC (fixes some touch logic)
- bug: gba slot save type detection improved
- bug: handle unusual rom headers more correctly
- bug: dont confuse motion pack commands with save memory commands
- bug: make cheat system a little less flaky and add AR 1.54 support
- bug: fix nondeterministic backup memory behaviour while rerecording
- bug: correct emulation of register accesses of wrong size and during powerdown
- bug: rewrite --cflash-path emulation
- bug: rewrite IPC/GX FIFO, IRQ flag generation, and wait-for-IRQ logics
- bug: rewrite RTC calendar handling; now supports years > 2038
- enh: auto-DLDI patching for homebrew
- enh: --gbaslot-rom=self mounts self.nds in slot2
- enh: more realistic exception handling
- enh: piano controller emulation
- enh: modular slot-1 system for exact emulation of homebrew cards
Graphics:
- bug: edge marking colors were wrong
- bug: handle some "invalid" vram configurations correctly
- bug: convert half of geometry engine to fixed point
- bug: fix sprite blend+fadein/fadeout
- bug: improve rasterizer shadows
- bug: fix main memory display DMA
- bug: fix some raster fx timing bugs
- enh: add a hack for improving some non-stencil shadows
Windows:
- bug: misc fixes and improvements to gpu viewer tools
- bug: sub screen layer display toggling fixed
- bug: fixes and improvements to ram watch, ram search, cheats list
- bug: fix start-paused commandline
- bug: fix memory leaks when sound disabled
- bug: improve load average calculators and add arm7 load average
- enh: background input support
- enh: add vsync option
- enh: support more knobs on joysticks
- enh: import cheats from R4 database
- enh: add xinput rumble for 360 pads
Linux/OSX:
- bug: crash less in recent roms list
- enh: Add horizontal screen layout and swap screen ability to gtk frontend (noodlebox)
- enh: Big improvement to joystick support, support complex configurations and multiple devices (noodlebox)