Mamy kolejny polski akcent wśród emulatorów, Mateusz Viste opublikował nową wersję swojego emulatoa NINTENDO Game Boy - zBoy, dostępny dla Dos, Win i Linuksa. Autor rozpoczął pracę nad tym emulatorem gdyż jak pisze "...nie miał nigdy okazji pracować z komputerami na najniższym możliwym poziomie (na poziomie kodu maszynowego). zBoy jest sposobem na naukę tematów związanych z architekturą mikroprocesorów, językiem assembler, adresacją pamięci".
Obecnie, emulator potrafi poprawnie emulować praktycznie wszystkie instrukcje procesora konsoli GameBoy (który to procesor jest, swoją drogą, nieco zmodyfikowanym mikroprocesorem Zilog Z80 - bardzo podobnym do procesora Intel 8080), i obsługuje w dość elegancki sposób podsystem graficzny konsoli GameBoy, a także wymagane operacje I/O i sprzętowe przerwania, emuluje także wewnętrzną baterię dla ROMów które z takowej baterii korzystały (pozwala to korzystać z funkcji "save" wbudowanej w takie gry, zapamiętywać najlepsze wyniki, itd).
Ciekawe, czy ktoś jeszcze pamięta o Doxowym HASH'u, który chyba był jedynym polskim projektem emulatorem Nintendo GameBoy'a:)
Inne treści związane z tematem
[GB] Zboy 0.51
Mateusz Viste pewnie podrzucił mi info o nowej wersji swojego emulatora Nintendo GameBoy dla linuksa (x86/x64) i Windows (x86), jednak jeszcze nie zerknąłem do poczty;) Czas zobaczyć, co też nowego pojawiło się w naszym rodzimym projekcie, który pozwoli przypomnieć sobie monochromatyczny świat tych konsolek.
Update: Byłbym nie fair w stosunku do autora, który wrzucił ...
[retro] ScummVM 1.4.0 - Na dziesięciolecie projektu
Nowa aktualizacja środowiska ScummVM, które pozwala na nowo odkrywać czar starych gier typu "point and click", na praktycznie każdej platformie, począwszy od Amigi a skończywszy na urządzeniach mobilnych.
Nowa edycja, na dziesięciolecie projektu, została specjalnie opublikowana 11 listopada o godz. 11:11, ot taki miły i przyjemny smaczek:). Podsumowująca notka ...
[GB] Zboy 0.5
Mateusz Viste podrzucił info o nowej wersji swojego emulatora Nintendo GameBoy dla linuksa (x86/x64) i Windows (x86). Jak autor informuje:
Wersja v0.50 jest przepisana i skompilowana w języku C (poprzednie wersje pisałem w FreeBASICu), dzięki czemu zBoy stał się szybszy, oraz łatwiejszy w portowaniu na inne platformy. W wersji tej poprawiłem także kilka drobnych błędów, m.in. ...
Reduks
[projekty] Bajtek Redux nr 5-6/86
Kolejny numer reduksu do pobrania, niestety z paroma niedociągnięciami, które mam nadzieję uda mi się zwalczyć w wyższych wersjach.
Bajtek 5 - 6 to przede wszystkim numer poświęcony AMSTRADOWI, oprócz charakterystyki CPC464, znajdziemy w nim pierwsze listingi na tą naprawdę ciekawą i potwornie niedocenioną konstrukcję z lat osiemdziesiątych.
[GB] Zboy 0.12
Mateusz Viste opublikował nową wersję swojego emulatorka NINTENDO GAMEBOY, nawet ze względu na to, że to nasz rodzimy, Polski projekt, warto go śledzić i odnotować, poprawki przynoszą wizualnie poprawę w skalowaniu okna emulatora i poprawki błedów mogących prowadzić do zawieszenia emulatora.
zBoy wspiera także kilka dodatkowych funkcji, jak inteligentne zapamiętywanie ...