!

[GB/CGB] Gambatte 0.5.0 wip1/2 SVN271/273

[1] @ !!! Wtorek, 20 Września 2011 09:01 CET [19-09-2011 11:07 CET]

Gambatte to całkiem przyjemny multiplatformowy (Win, Mac, Linuks) emulator konsolek NINTENDO GameBoy i GB Color. Od dłuższego czasu było wiadomo, że coś się dzieje w jego kodzie, jednak przez użycie biblioteki QT i typowo deweloperskiego kodu (prawie jak ostatni WinVice 2.3.10, gdzie połowy rzeczy po prostu nie ma:P). Teraz pojawiła się wersja wip, którą na spokojnie można potestować - niestety autorzy nie wrzucili pełnej informacji o tym, co uległo zmianie od ostatniej oficjalnej wersji, która pojawiła się prawie 3 lata temu, dlatego wrzucam zapiski z repozytorium z tego roku, każdy wyszpera sobie w nich (a jest co przeglądać) zmiany, które go będą interesować.

Osoby, które poszukują kodu wykonawczego i źródła tego emulatora powinny zaglądnąć na sourceforge.

Revision: 273

Author: sinamas Date: 19 września 2011 23:48:08

  • Support shared mode WASAPI surround mix format.

Revision: 272

Author: sinamas Date: 18 września 2011 18:07:15

  • Fix missing cast causing 64-bit build failure.

Gambatte Revision: 271

Author: sinamas Date: 18 września 2011 07:15:00

  • about edit.

Gambatte Revision: 270

Author: sinamas Date: 18 września 2011 02:02:03

  • edit about.

Gambatte Revision: 269

  • Author: sinamas Date: 17 września 2011 18:54:55
  • Add GBA CGB mode option.

Gambatte Revision: 268

Author: sinamas Date: 17 września 2011 16:18:14

  • Add save path selection.
  • Stop using different file name for save files when forcing DMG.

Gambatte Revision: 267

Author: sinamas Date: 16 września 2011 00:21:40

  • refactoring.

Gambatte Revision: 266

Author: sinamas Date: 16 września 2011 00:08:53

  • Dont re-initialize on resetAudio for engines that drain when paused.

Gambatte Revision: 265

Author: sinamas Date: 15 września 2011 23:20:36

  • Fix build error due to missing MSG declaration on non Q_WS_WIN.

Gambatte Revision: 264

Author: sinamas Date: 15 września 2011 00:28:37

  • Set worker thread MMCSS priority to "Audio".
  • Flush audio on ROM load to avoid noise from previous ROM when switching.
  • Deactivate undesired menu options on ROM load fail stop.
  • Use fast, fail-safe ROM reset.

Gambatte Revision: 263

Author: sinamas Date: 15 września 2011 00:19:10

  • reenable some printing on load fail due to unsupported mbc.

Gambatte Revision: 262

Author: sinamas Date: 12 września 2011 02:27:14

  • -Be less sensitive when configuring joystick input.

Gambatte Revision: 261

Author: sinamas Date: 11 września 2011 22:51:40

  • Use event driven scheduling for shared mode WASAPI.
  • Include 96000 Hz as a sampling rate listed by default.

Gambatte Revision: 260

Author: sinamas Date: 11 września 2011 18:03:55

  • Separate vsync option for exclusive full screen because it tends to work better, so you may want to enable it while leaving non-exclusive vsync off.
  • Add some tool tips.

Gambatte Revision: 259

Author: sinamas Date: 11 września 2011 06:32:50

  • Work around DWM compositor screwing up when duplicating frames by adding "DWM triple buffering" option (on by default) which sets presentparameters with frame queueing for all blitters.
  • Work around DWM breaking windows with frame queuing after composition is disabled and re-enabled, by resetting present parameters on next video frame after composition enable event.
  • Work around DWM breaking OpenGL window on minimize by unsetting present params on hide event, and setting on show event.
  • Ignore sync to vblank when DWM composition is active.
  • Deactivate sync to frame rate option when DWM composition is active.
  • Make window size setting a menu rather than a part of video settings dialog.
  • Work around Windows file dialog blocking events by waiting for pause to complete before launching such dialog.
  • Work around events getting blocked when resizing on Windows by consuming pending blit requests on resizeEvent.
  • WASAPI: Detect and use shared stream sampling rate in shared mode because all other rates appear to fail.
  • Default screen names start at "1" rather than "0".
  • Build fixes for mingw gcc 3.4.
  • Refactoring.

Gambatte Revision: 258

Author: sinamas Date: 4 września 2011 17:16:25

  • Add one level of unrolling to cic2.

Gambatte Revision: 257

Author: sinamas Date: 1 września 2011 23:21:17

  • Allow intermediate polyphase sinc resamplers in a resampling chain to start/end (after fold) roll-off at limit of hearing if applicable, not just the final one.
  • Modify chain cost formulae and their derivatives for optimal ratios accordingly.

Gambatte Revision: 256

Author: sinamas Date: 25 sierpnia 2011 19:35:27

  • refactoring.

Gambatte Revision: 253

Author: sinamas date: 15 sierpnia 2011 19:44:33

  • don't wait for video frame consumption if approximate usecs from underrun is low comapred to video frame timeout.
  • refactoring.

Gambatte Revision: 252

Author: sinamas Date: 4 sierpnia 2011 02:43:06

  • slightly higher precision in frametime inc/dec representation.

Gambatte Revision: 251

Author: sinamas Date: 4 sierpnia 2011 02:20:58

  • get rid of trailing zero artifact.

Gambatte Revision: 250

Author: sinamas Date: 4 sierpnia 2011 01:52:46

  • Adjustable base frame rate.

Gambatte Revision: 249

Author: sinamas Date: 1 sierpnia 2011 23:28:14

  • refactoring.

Gambatte Revision: 248

Author: sinamas Date: 1 sierpnia 2011 23:27:24

  • Increase start threashold to full buffer. Block rate estimation when pcm not in running state. Default custom device plughw rather than hw.

Gambatte Revision: 247

Author: sinamas Date: 1 sierpnia 2011 08:01:08

  • one more decimal position in refresh rate representation.
  • use xrandr screen names
  • hide empty full mode comboboxes
  • windowed resolution -> window size
  • lots of refactoring.

Gambatte Revision: 246

Author: sinamas Date: 23 lipca 2011 19:02:32

  • libgambatte: *
  • tons of re (cgb _and_ dmg).
  • $ ./run_tests.sh
  • ...
  • Ran 2755 tests.
  • 0 failures.

Gambatte Revision: 245

Author: sinamas Date: 6 stycznia 2011 01:05:38

  • Add preliminary testrunner for automated testing.
  • Many tests modified to be compatible, quite a few remaining.
  • Add some of the new DMG tests, leave the rest for later. Running of DMG tests disabled for now because SVN libgambatte is out of date.
  • Some tests fixed and verified on DMG.

Gambatte Revision: 244

  • Author: sinamas Date: 4 stycznia 2011 19:33:14
  • Fix 2xSAI video filter reading out of bounds.
wstecz20/09/2011 09:01
Inne treści związane z tematem
[multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024 [multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024
Jeśli pojawia się RC to wiedz, że pełna wersja niebawem się ukaże. Multiemulator BizHawk, pozwala udawać  konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, ...
[VBA] VisualBoy Advance - M 2.1.11 15/09/2024 [VBA] VisualBoy Advance - M 2.1.11 15/09/2024
Ukazała się nowa wersja emulatora konsol NINTENDO (CGB,GB,GBA) VisualBoy Advance-M.
[pce] GearFX 0.0.4 [pce] GearFX 0.0.4
Ignacio Sanchez Gines (drhelius), autor emulatora GearBoy (Nitendo GameBoy), GearSystem (Sega Master System) i GearColeco (Colecovision) zabrał się za nowego udawacza - tym razem na ogień poszła konsola Turbographx 16 lub jak to woli PCE Engine. Na obecnym etapie grać się da na tym średnio (naprawdę nie brakuje dobrych emulatorów tej platformy - wystarcze wspomnieć o bardzo ...
[multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024 [multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;) Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.22 Final pojawiła się 19 listopada 2023 r.
[WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024 [WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024
W sumie w czasie moich ostatnich wakacyjnch wojaży z nowinek nowa wersja Cemu jest chyba najbardziej istotna do odnotowania. Co prawda, ten emulator konsoli Nintendo WiiU pojawia się dość regularnie w kanale automatycznych buildów, jednak należy przyjąć, iż ogłoszenie nowej pełnej wersji programu zamyka jakiś cykl deweloperski tego projektu.
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU