!

Independent Zin #4

[1] @ Piątek, 10 Grudnia 2010 12:32CET

Independent Zin #4

Ukazał się właśnie nowy numer "Independent Zin" - magazyn o wszystkim, co oldschoolowe i związane z dobrymi, starymi czasami. To już czwarty numer tego periodyku, który w miarę regularnie, pojawia się na łamach serwisu http://stare.e-gry.net/.

"IZ" to w miarę prosty, przejrzysty magazyn publikowany w HTML, wypełniony przede wszystkim recenzjami gier z platform ATARI, AMIGA, PC i Nintendo 8. Prowadzi go lukasz050792, który też oprócz samego składu gazetki, jest spiritus movens całego projektu - do niego należy gro recenzji ukazujących się w tym zinie (oczywiście, plus współpracownicy, których ilość wzrasta z numeru na numer).

"IZ" posiada także stały dział, w którym znajdziemy solucję i podpowiedzi, do prezentowanych tytułów - całkiem fajny kącik, który, jeśli oczywiście art nas natchnął do powrotu do starego tytułu, nie pozwoli utkwić podczas rozgrywki. Warto też zwrócić uwagę na pojawiające się recenzję co lepszych filmów z dawnych czasów - jakiekolwiek wspomnienie o "They Live", czy też "It", to zawsze dla mnie "+5 do opinii o gazetce";).

Ciekawostką towarzyszącą "IZ" jest dział download, w którym redakcja umieszcza gadżety związane z aktualną tematyką danego numeru, czasami grę, czasami tapetę - zawsze coś co poszerzy zakres informacji danego numeru.

Numer aktualny wzbogacił się o dział "Kombat Zone", w którym mają się pojawiać recenzje wszelkiej maści beat'em up'ów i nowy dział z opowiadaniami. Zachęcam do zerknięcia przychylnym okiem na ten młody projekt.

 

 

Mini wywiad z lukasz'em' 050792 z Independent Zine

Faust: Czy mógłbyś przybliżyć czytelnikom T2E czym sie zajmujesz na codzień oprócz składania/pisania recek do "IZ"?

lukasz050792: Zwykle pracuję w firmie mojego brata, zajmuję się tam naprawą samochodów. W weekendy natomiast uczę się w LO zaocznie. Jak znajdę wolną chwilę to poświęcam ją na granie w różne stare gry lub wychodzę gdzieś z kolegami. Oczywiście też prowadzę swoją stronę internetową (http://www.emuswiat.pl/), na którą ostatnio poświęcam większość wolnego czasu, być może wkrótce stanie się bardziej popularna.

F: Co zainspirowało Cie do stworzenia "Independent Zin"? Biorąc pod uwagę wybrany przez Ciebie format HTML, czy nie prościej byłoby stworzyć kolejny serwis poświęcony starszym tytułom?

l: W zasdzie zrobinie Independent Zin nie było tylko moim pomysłem, bo również Reamali przyłożył do tego rękę. Chcieliśmy zrobić coś, co będzie interesowało ludzi. Oczywiście też chodziło o pokazanie młodszym graczom jakie to gry, czy filmy były kiedyś. Czy nie lepiej byłoby zrobić kolejną stronę o takiej tematyce? Sądzę, że nie, bo IZ to nie tylko gry, a także felietony, filmy, a teraz także opowiadania. Stron o starych grach jest dużo, ale młodzi ludzie wychowani na Counter Strike'u czy Metine nie wiedzą nic o tych grach i oceniają je już po dacie wydania. Dzięki IZ mogą się dowiedzieć czegoś więcej na ten temat i być może zechcą zagrać w którąś z opisywanych gier. Przy okazji oldschoolowcy mogą sobie powspominać stare, dobre czasy.

F: Amiga, PeCeT, Nes, Atari mniej więcej po przeglądnięciu zawartości "IZ" tak kształtuję się przekrój platform, z których pochodzą recenzowane przez Ciebie tytuły. Czy jest to podyktowane specjalnymi względami dla tych maszynek, czy po prostu recenzujesz tylko gry, w które kiedyś grałeś?

l: Staram się opisywać gry, w które grałem w dzieciństwie. Do każdej z wymienionych przez ciebie "maszynki" mam taki sam sentyment, więc nie wyróżniam, żadnego z tych sprzętów. W zasadzie to gier z konsoli Nes nie opisuję już w ogóle, bo tą działkę przejął SasmeR, który wychował się na tej konsoli. Ja się wychowałem głównie na Amidze, Commodore 64, Atari 2600, Atari XT/XL i PC, choć z Nesem też się kiedyś świetnie bawiłem. Czasami zdarza mi się opisywać gry, które poznałem całkiem niedawno, bo po prostu mi się spodobały i spędziłem z nimi sporo czasu świetnie się bawiąc, jak np. gra "Donkey" w pierwszym numerze Independent Zin.

F: Pisząc o grze odświeżasz sobie ją, czy też piszesz o niej, tak jak ją zapamietałeś ze starych czasów?

l: Oczywiście, że ją sobie odświeżam. Najpierw w nią muszę trochę pograć, żeby później ją opisać. Oczywiście w recenzji opisuje też swoje przeżycia z chwil, kiedy to grałem w pierwszy raz. To samo dotyczy też filmów, które opisuje. Ostatnio jednak zaczynam nieco żałować takiego odświeżania sobie tytułów. Z grą "Death Mask" (IZ#2) miałem wiele miłych wspomnień, a jak zagrałem w nią po kilku latach to niestety wszystko się zmieniło. Tak samo było z grą "Sneak'n Peek" opisywaną przeze mnie w IZ#4.

F: Punktujesz gry w skali od 1 - 10, czy masz jakiś algorytm, którym się posługujesz oceniając dany tytuł?

l: Zawsze biorę pod uwagę oprawię graficzną i dźwiękową. Biorę pod uwagę czasy, w których gra powstała i czasy dzisiejsze. Ważna też jest dla mnie fabuła (choć nie zawsze) i sama rozgrywka. Każdą z tych trzech rzeczy oceniam w skali od 1 do 10, a później wyliczam średnią. Robię tak z większością tytułów, choć czasami zdarza się tytuł, który z góry już oceniam, bo np. jest to dla mnie gra bardzo dobra ("Duke Nukem 3D" w IZ#3) lub beznadziejna ("Pechowy Prezent" w IZ#1). Wtedy nie muszę się zbytnio wysilać i od razu wystawiam odpowiednią ocenę.

F: Skąd pomysł aby do każdego z numerów IZ dołączać bonusy w postaci tapet, czy też gier?

l: Większość zinów coś takiego robi, tak więc i w IZ się pojawiły takie rzeczy. Czytelnicy mają dzięki temu tapety ze swoich ulubionych gier, które ciężko znaleźć w sieci (lub nie ma ich w ogóle). Podobnie jest z grami. Dział download zamierzam nieco powiększyć i poza tapetami lub grami będą się pojawiać inne, ciekawe rzeczy jak np. muzyka ze starych gier, programy czy coś innego. Zobaczymy jeszcze co nam z tego wyjdzie, na razie to tylko takie plany.

F: Czy masz jakąś wizję na przyszłość rozwoju "IZ"? Czy myślisz o jakiś zmianach w tematyce Zinu?

l: Tematyka na pewno się nie zmieni, ale z pewnością dodawane będą nowe działy. Już w IZ#4 dodane zostaną dwa działy: Kombat Zone i Opowiadania. W tym pierwszym opisywane będą różne bijatki, nazwa drugiego działu mówi sama za siebie. Myślałem też o poprowadzeniu działu związanego z komikasami, które dawniej czytali praktycznie wszyscy młodzi ludzie, a później wymieniali się nimi w szkole czy po prosty na podwórku. Na razie jeszcze są odległe plany, ciągle ktoś podaje jakieś nowe pomysły, ale nie wszystko da się zrealizować.

 

Spis treści numeru #4

  • -= RECENZJE GIER =-
    • GAMEWAKER
    • Sneak 'n Peek
    • Excitebike
    • Mikie
    • Home Alone
    • Stunt Car Racer
    • Super Contra
    • Scorched Earth
  • -= KOMBAT ZONE =-
    • Mortal Kombat
  • -= RECENZJE FILMÓW =-
    • W paszczy szaleństwa
    • Obcy: Przebudzenie
  • -= OPOWIADANIA =-
    • Legenda z Reas (cz. 1)
    • Erithar - Przygody Meora
  • -= HELP =-
    • Tips & Tricks
  • -= KONIEC =-
    • Listy
    • Download
    • Humor

Skład redakcji numeru #4

NOWSZY Independent Zin #7/8
NOWSZY Independent Zin #6
NOWSZY Independent Zin #5
wstecz10/12/2010 12:32
Inne treści związane z tematem
[multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024 [multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024
Jeśli pojawia się RC to wiedz, że pełna wersja niebawem się ukaże. Multiemulator BizHawk, pozwala udawać  konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, ...
[VBA] VisualBoy Advance - M 2.1.11 15/09/2024 [VBA] VisualBoy Advance - M 2.1.11 15/09/2024
Ukazała się nowa wersja emulatora konsol NINTENDO (CGB,GB,GBA) VisualBoy Advance-M.
[pce] GearFX 0.0.4 [pce] GearFX 0.0.4
Ignacio Sanchez Gines (drhelius), autor emulatora GearBoy (Nitendo GameBoy), GearSystem (Sega Master System) i GearColeco (Colecovision) zabrał się za nowego udawacza - tym razem na ogień poszła konsola Turbographx 16 lub jak to woli PCE Engine. Na obecnym etapie grać się da na tym średnio (naprawdę nie brakuje dobrych emulatorów tej platformy - wystarcze wspomnieć o bardzo ...
[multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024 [multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;) Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.22 Final pojawiła się 19 listopada 2023 r.
[WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024 [WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024
W sumie w czasie moich ostatnich wakacyjnch wojaży z nowinek nowa wersja Cemu jest chyba najbardziej istotna do odnotowania. Co prawda, ten emulator konsoli Nintendo WiiU pojawia się dość regularnie w kanale automatycznych buildów, jednak należy przyjąć, iż ogłoszenie nowej pełnej wersji programu zamyka jakiś cykl deweloperski tego projektu.
Do ściągnięcia
Dodatkowe informacje
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU