!

[N64] 1964mod V1.4.1 Beta

[1] @ Czwartek, 3 Marca 2011 02:06CET

[N64] 1964mod V1.4.1 Beta

Szybko rozwijająca się mutacja emulatora n64, doczekała się nowej bety i od razy quickfixa, niestety ten ostatni nie został jeszcze podlinkowany ale już wiemy, co się zmieni;)

1964mod v1.4.2(beta) Quickfix v1

  • Core Changes & Fixes
  • experimental AI Interrupt codes (bugfix)
    • fix In-Fisherman Bass Hunter 64 in-game audio exception
      • fix “SP DMA READ, SP_DRAM_ADDR_REG not in RDRam space” for Zilmar Audio

1964mod v1.4.1 Beta Changlog:

  • Core Changes & Fixes
  • 1. emulator UI display status cleanup (enh/bugfix)
    • - fix menu option status
    • - improve statusbar display status
    • - fix icon button display status
    • - fix thin horizontal line on romlist window when 1st entry is visible
    • - remove useless statusbar display codes
  • 2. obsolete & duplicate codes cleanup & refactor codes (enh)
    • - improve 1964Core.ini codes
    • - improve TimerProc codes
    • - improve CloseROM codes
    • - remove useless emu title bar status display codes
  • 3. capture CIC ChipID when rom is loaded (enh)
    • - map Alt+I to RomInfo
  • 4. update texture caching (bugfix)
    • - fix failure to cache/readback hires texture after 1st game run in the same emu session
  • 5. frame limiter speedup (experimental) (enh/bugfix)
    • - reduce delay between frames change & improve game speed
    • - fix Banjo-Kazooie jerky display during speedup
  • 6. random flashram / sram missing saved game (bugfix)
  • 7. cleanup “runaway” audio thread (bugfix)
    • - fix “high pitch” sound during emu pause, screenshot, toggle between window/fullscreen mode
  • - fix "high pitch" sound when rom is closed

Plugin Changes & Fixes

  • 1. upgrade lpng to v1.5.1 & zlib to v1.2.5 for MyGlide64 (enh)
  • 2. MyGlide64 improvement over official Glide64 r215 (enh/bugfix/hack)
    • - fix NewTetris, Bomberman Hero & Tetrisphere horizontal lines
    • - improve "Mega Man 64" & "Army Men - Air Combat" horizontal lines
    • - fix missing background for "Read every frame" in Ogre Battle 64
    • - fix corrupted fade-out game menu in Gauntlet Legends
    • - fix corrupted alpha in ISS2000 intro cutscene
    • - fix extra blue square layer over ExtremeG logo in intro cutscene
    • - fix border corruption in Top Gear Overdrive
    • - fix spillover texture in MIA
    • - fix "broken stadium roof" portrait in Pokemon Stadium intro
    • - fix pokemon transparent eyeball in Pokemon Stadium 2
    • - fix sound distortion due to speed slowdown in Shadows of the Empire, Star Wars Episode 1 – Racer & Road Rash 64(U)
    • - fix screenshot image truncation for mis-match resolution ratio
    • - bypass Command&Conquer sprite truncation when screen resolution mis-match aspect ratio
      • - remove duplicate “Full Screen” resolution entries from dropdown combo box
      • - revamp Change_Size function codes (enh)
      • - obsolete pal230 & adjust_aspect ini option
      • - fix games with 1st screen corruption e.g. Virtual Chess
      • - fix over-sized texture image e.g. New Tetris, XG2(E), DK(E), TWINE
      • - fix shrunk texture image e.g. Bottom of the 9th, Centre Court Tennis etc
      • - fix jumping frame in TGO & MIA transition effect
      • - fix screen transition effect garbage e.g. TGO, MegaMan
      • - fix New Tetris missing image tile on the bottom line
      • - partial fix of Pokemon Stadium 2 corrupted pokemon portrait in Stadium battle
      • - remove RE2 video hack & PPL hack
      • - new custom effect for MIA e.g. goal replay
  • 3. minor gameplay improvement for Mario Tennis (enh)
  • 4. implement quick hotkey for "Read every frame" & “LOD” (enh)
  • 5. update texture caching (enh)
    • - remove non-hires texture caching/readback dependency on "Rice" format being checked

 

wstecz03/03/2011 02:06
Inne treści związane z tematem
[multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024 [multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024
Jeśli pojawia się RC to wiedz, że pełna wersja niebawem się ukaże. Multiemulator BizHawk, pozwala udawać  konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, ...
[VBA] VisualBoy Advance - M 2.1.11 15/09/2024 [VBA] VisualBoy Advance - M 2.1.11 15/09/2024
Ukazała się nowa wersja emulatora konsol NINTENDO (CGB,GB,GBA) VisualBoy Advance-M.
[pce] GearFX 0.0.4 [pce] GearFX 0.0.4
Ignacio Sanchez Gines (drhelius), autor emulatora GearBoy (Nitendo GameBoy), GearSystem (Sega Master System) i GearColeco (Colecovision) zabrał się za nowego udawacza - tym razem na ogień poszła konsola Turbographx 16 lub jak to woli PCE Engine. Na obecnym etapie grać się da na tym średnio (naprawdę nie brakuje dobrych emulatorów tej platformy - wystarcze wspomnieć o bardzo ...
[multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024 [multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;) Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.22 Final pojawiła się 19 listopada 2023 r.
[WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024 [WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024
W sumie w czasie moich ostatnich wakacyjnch wojaży z nowinek nowa wersja Cemu jest chyba najbardziej istotna do odnotowania. Co prawda, ten emulator konsoli Nintendo WiiU pojawia się dość regularnie w kanale automatycznych buildów, jednak należy przyjąć, iż ogłoszenie nowej pełnej wersji programu zamyka jakiś cykl deweloperski tego projektu.
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU