!

[N64]1964mod V1.4.5 beta 6

[1] @ !!! środa, 7 Września 2011 00:27 CET [07-09-2011 00:00 CET]

[N64]1964mod V1.4.5 beta 6

Kolejna już, szósta beta, emulatora NINTENDO64 i to wszystko w ciągu jednej doby:), trudno nadążyć a co dopiero każdą kolejną wersję testować. Wierząc changelogowi nowe hacki poprawiają działanie RESIDENT EVIL II i Pokemon Stadium II, z niecierpliwością czekam na kolejne bety, których znów być może nie uda mi się nawet ściągnąć:).

 

1964mod v1.4.5beta 6 05 09 2011

  • 1964mod(beta) v.6 fix slowdown in MusyX games from new speed hacks (fixed)
    • fixed missing 1st display frame for Resident Evil II due to speed hacks
    • revert Pokemon Stadium 2 back to Zilmar Audio (no longer take advantage of speed hacks)

1964mod v1.4.5beta 3 05 09 2011

  • New and improved speed hacks:
  • improved game sound quality by increasing audio cycle and reducing audio delay
  • improved frame speedup algorithm
  • based on Video and R4300i resource usage level
  • improved frameskipping algorithm
  • based on Video and R4300i resource usage level
  • improved audio counter synchronization
  • improved existing timer counter speed hack
  • reduce counter targets check for immediate timer counter countdown

1964mod v1.4.5beta 2 05 09 2011

  • Try out some Audio changes:
  • fix Top Gear Rally missing sound/flickering video (BGM=10,SFX=2,volume=high)
  • fix Pokemon Stadium 2 cracking sound when using CF1 or 2 with 1964Audio
  • improve South Park Rally intro audio and video synchronization (98%)
  • Improve existing timer speed hack
  • Tweak the Audio and Video "k" value
  • Remove Azimer old fix for Banjo-Kazooie
  • Enhance frame limiter speedup stability and add new immediate timer counter countdown check
  • Change default input plugin to "NRage_DInput8_V2_2.1a.dll"
  • Replace "UsingInternalVideo" with an emuoptions and codes cleanup
  • Fix Rom Browser window with zero column enabled on initial 1964mod startup
  • the first 5 columns of Rom Browser window will be automatically enabled on emu startup
  • Fix old gui timer which timeout easily which last for entire emu session
  • create new gui timer for each game session
  • kill new gui timer at the end of each game session

1964mod v1.4.5beta 30 08 2011

is the next release comprising of the following bugfixes and enhancements.

Core Changes & Fixes

  • Try out some changes to timer event codes
  • fix Banjo-Tooie(U) random intro cutscene hang
  • fix Body Harvest intro / in-game hang (no need to use RAW input)
  • Fix a regression bug in ListView column items from an earlier BoxArt fix
  • Enhance ListView Column checks using status info from ini
  • Enhance GameName column detection using status info from ini
  • Enhance emu window placement and sizing stability and robustness
  • Fix "out of focus" romlist selection mark for the following :
  • close ROM
  • exit the emu
  • "Plugins" dialog box
  • "Folders" dialog box
  • "Window" dialog box
  • "RomInfo" dialog box
  • switch to BoxArt window
  • "Cheat Codes" dialog box
  • specific plugin dialog box
  • "Rom Browser" dialog box
  • "About 1964mod" dialog box
  • "ROM Properties" dialog box
  • "About Warranty" dialog box
  • refresh (Ctrl-L) romlist or BoxArt window

Plugin Changes & Fixes

  • -

Other Changes & Fixes

  • Fix wrong statusbar msg for rom loaded when same internal name for different roms are loaded in succession e.g. Perfect Dark
  • Game ini tweaking for V/Is max speed using "Delay DMA, SI and AI" or "Delay DMA and AI" as default
  • Remove Hacktarux Banjo-Tooie hack for N64 Boot
  • Fix game ini setting for Beetle Adventure Racing(E) for
  • in-game hang when car crash into another object with force e.g. car, house etc

 

wstecz07/09/2011 00:27
Inne treści związane z tematem
[multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024 [multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024
Jeśli pojawia się RC to wiedz, że pełna wersja niebawem się ukaże. Multiemulator BizHawk, pozwala udawać  konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, ...
[VBA] VisualBoy Advance - M 2.1.11 15/09/2024 [VBA] VisualBoy Advance - M 2.1.11 15/09/2024
Ukazała się nowa wersja emulatora konsol NINTENDO (CGB,GB,GBA) VisualBoy Advance-M.
[pce] GearFX 0.0.4 [pce] GearFX 0.0.4
Ignacio Sanchez Gines (drhelius), autor emulatora GearBoy (Nitendo GameBoy), GearSystem (Sega Master System) i GearColeco (Colecovision) zabrał się za nowego udawacza - tym razem na ogień poszła konsola Turbographx 16 lub jak to woli PCE Engine. Na obecnym etapie grać się da na tym średnio (naprawdę nie brakuje dobrych emulatorów tej platformy - wystarcze wspomnieć o bardzo ...
[multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024 [multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;) Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.22 Final pojawiła się 19 listopada 2023 r.
[WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024 [WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024
W sumie w czasie moich ostatnich wakacyjnch wojaży z nowinek nowa wersja Cemu jest chyba najbardziej istotna do odnotowania. Co prawda, ten emulator konsoli Nintendo WiiU pojawia się dość regularnie w kanale automatycznych buildów, jednak należy przyjąć, iż ogłoszenie nowej pełnej wersji programu zamyka jakiś cykl deweloperski tego projektu.
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU