Kolejna już, szósta beta, emulatora NINTENDO64 i to wszystko w ciągu jednej doby:), trudno nadążyć a co dopiero każdą kolejną wersję testować. Wierząc changelogowi nowe hacki poprawiają działanie RESIDENT EVIL II i Pokemon Stadium II, z niecierpliwością czekam na kolejne bety, których znów być może nie uda mi się nawet ściągnąć:).
1964mod v1.4.5beta 6 05 09 2011
- 1964mod(beta) v.6 fix slowdown in MusyX games from new speed hacks (fixed)
- fixed missing 1st display frame for Resident Evil II due to speed hacks
- revert Pokemon Stadium 2 back to Zilmar Audio (no longer take advantage of speed hacks)
1964mod v1.4.5beta 3 05 09 2011
- New and improved speed hacks:
- improved game sound quality by increasing audio cycle and reducing audio delay
- improved frame speedup algorithm
- based on Video and R4300i resource usage level
- improved frameskipping algorithm
- based on Video and R4300i resource usage level
- improved audio counter synchronization
- improved existing timer counter speed hack
- reduce counter targets check for immediate timer counter countdown
1964mod v1.4.5beta 2 05 09 2011
- Try out some Audio changes:
- fix Top Gear Rally missing sound/flickering video (BGM=10,SFX=2,volume=high)
- fix Pokemon Stadium 2 cracking sound when using CF1 or 2 with 1964Audio
- improve South Park Rally intro audio and video synchronization (98%)
- Improve existing timer speed hack
- Tweak the Audio and Video "k" value
- Remove Azimer old fix for Banjo-Kazooie
- Enhance frame limiter speedup stability and add new immediate timer counter countdown check
- Change default input plugin to "NRage_DInput8_V2_2.1a.dll"
- Replace "UsingInternalVideo" with an emuoptions and codes cleanup
- Fix Rom Browser window with zero column enabled on initial 1964mod startup
- the first 5 columns of Rom Browser window will be automatically enabled on emu startup
- Fix old gui timer which timeout easily which last for entire emu session
- create new gui timer for each game session
- kill new gui timer at the end of each game session
1964mod v1.4.5beta 30 08 2011
is the next release comprising of the following bugfixes and enhancements.
Core Changes & Fixes
- Try out some changes to timer event codes
- fix Banjo-Tooie(U) random intro cutscene hang
- fix Body Harvest intro / in-game hang (no need to use RAW input)
- Fix a regression bug in ListView column items from an earlier BoxArt fix
- Enhance ListView Column checks using status info from ini
- Enhance GameName column detection using status info from ini
- Enhance emu window placement and sizing stability and robustness
- Fix "out of focus" romlist selection mark for the following :
- close ROM
- exit the emu
- "Plugins" dialog box
- "Folders" dialog box
- "Window" dialog box
- "RomInfo" dialog box
- switch to BoxArt window
- "Cheat Codes" dialog box
- specific plugin dialog box
- "Rom Browser" dialog box
- "About 1964mod" dialog box
- "ROM Properties" dialog box
- "About Warranty" dialog box
- refresh (Ctrl-L) romlist or BoxArt window
Plugin Changes & Fixes
Other Changes & Fixes
- Fix wrong statusbar msg for rom loaded when same internal name for different roms are loaded in succession e.g. Perfect Dark
- Game ini tweaking for V/Is max speed using "Delay DMA, SI and AI" or "Delay DMA and AI" as default
- Remove Hacktarux Banjo-Tooie hack for N64 Boot
- Fix game ini setting for Beetle Adventure Racing(E) for
- in-game hang when car crash into another object with force e.g. car, house etc
Inne treści związane z tematem
[multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024
Jeśli pojawia się RC to wiedz, że pełna wersja niebawem się ukaże. Multiemulator BizHawk, pozwala udawać konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, ...
[pce] GearFX 0.0.4
Ignacio Sanchez Gines (drhelius), autor emulatora GearBoy (Nitendo GameBoy), GearSystem (Sega Master System) i GearColeco (Colecovision) zabrał się za nowego udawacza - tym razem na ogień poszła konsola Turbographx 16 lub jak to woli PCE Engine.
Na obecnym etapie grać się da na tym średnio (naprawdę nie brakuje dobrych emulatorów tej platformy - wystarcze wspomnieć o bardzo ...
[multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;)
Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.22 Final pojawiła się 19 listopada 2023 r.
[WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024
W sumie w czasie moich ostatnich wakacyjnch wojaży z nowinek nowa wersja Cemu jest chyba najbardziej istotna do odnotowania. Co prawda, ten emulator konsoli Nintendo WiiU pojawia się dość regularnie w kanale automatycznych buildów, jednak należy przyjąć, iż ogłoszenie nowej pełnej wersji programu zamyka jakiś cykl deweloperski tego projektu.