Ufff... po 9 betach mamy w końcu kolejną odsłonę tej modyfikacji emulatora N64 - 1964. Zmian jest sporo, jest co sprawdzać - jak zwykle finalna wersja nie wymaga wkopiowania w starą strukturę.
Dark Rift
1964mod v1.4.5(Final) Release
Core Changes & Fixes
- Re-organize timer events, interrupt codes and game ini settings
- fix Banjo-Tooie(U) random intro cutscene hang
- fix Beetle Adventure Racing(E) in-game hang when car crash into objects with force
- fix Body Harvest intro / in-game hang (no need to use RAW input)
- remove Azimer old fix for Banjo-Kazooie
- remove Hacktarux Banjo-Tooie hack for N64 Boot
- Fix a regression bug in ListView column items from an earlier BoxArt fix
- Enhance ListView Column checks using status info from ini
- Enhance GameName column detection using status info from ini
- Enhance emu window placement and sizing stability and robustness
- Re-write speed hacks algorithm (aggressive mode)
Audio:
- improved game sound quality by increasing audio cycle and reducing audio delay e.g.
- fix Star Fox(U) cracking sound from using 1964Audio
- fix Pokemon Stadium 2 cracking sound from using 1964Audio
- improved audio counter synchronization
- fix Top Gear Rally missing sound/flickering video (BGM=10,SFX=2,volume=high)
- improve South Park Rally intro audio and video synchronization
- improved existing timer counter speed hack
- reduce counter targets check for immediate timer counter countdown
- tweak the Audio "k" value
Video:
- consolidate and refactor video speed hacks into one simple speed hack
- fix Blast Corp (regression from v7)
- fix unstable speedup variation (too many speed hacks conflict)
- fix misleading VI/s counter
- fix games soft volume e.g. Top Gear Rally music sounds better
- MyGlide64 is no longer Zilmar spec compliance
- tweak the Video "k" value
- Re-organize MusyX games detection and handling
- replace MusyX games default timing from DELAY_DMA_AI to new DELAY_MusyX
- bypass certain MusyX game default timing for good game audio with 1964Audio e.g.
- Pokemon Stadium 2
- StarFox(U)
- reduce audio cycle and audio delay for normal MusyX games to avoid speed slowdown and for full VI/s speed e.g.
- South Park Rally
- TWINE
- Replace "UsingInternalVideo" with an emuoptions and codes cleanup
- Fix old gui timer which timeout easily which last for entire emu session
- create new gui timer for each game session
- kill new gui timer at the end of each game session
- Fix "out of focus" romlist selection mark for the following:
- close ROM
- exit the emu
- "Plugins" dialog box
- "Folders" dialog box
- "Window" dialog box
- "RomInfo" dialog box
- switch to BoxArt window
- "Cheat Codes" dialog box
- specific plugin dialog box
- "Rom Browser" dialog box
- "About 1964mod" dialog box
- "ROM Properties" dialog box
- "About Warranty" dialog box
- refresh (Ctrl-L) romlist or BoxArt window
- Some minor changes
Plugin Changes & Fixes
- Incorporate official Glide64 fixes till r251
- Minor changes to 1964Audio for MusyX games
- Fix random lost of audio for Tarzan (1964Audio)
- Other Changes & Fixes
- Fix wrong statusbar msg for rom loaded when same internal name for different roms are loaded in succession e.g. Perfect Dark
- Fix Rom Browser window with zero column enabled on initial 1964mod startup
- the first 5 columns of Rom Browser window will be automatically enabled on emu startup
- Implement common debugging logs
- Change default input plugin to "1964modInput_v3.0.0.dll"
Inne treści związane z tematem
[multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024
Jeśli pojawia się RC to wiedz, że pełna wersja niebawem się ukaże. Multiemulator BizHawk, pozwala udawać konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, ...
[pce] GearFX 0.0.4
Ignacio Sanchez Gines (drhelius), autor emulatora GearBoy (Nitendo GameBoy), GearSystem (Sega Master System) i GearColeco (Colecovision) zabrał się za nowego udawacza - tym razem na ogień poszła konsola Turbographx 16 lub jak to woli PCE Engine.
Na obecnym etapie grać się da na tym średnio (naprawdę nie brakuje dobrych emulatorów tej platformy - wystarcze wspomnieć o bardzo ...
[multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;)
Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.22 Final pojawiła się 19 listopada 2023 r.
[WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024
W sumie w czasie moich ostatnich wakacyjnch wojaży z nowinek nowa wersja Cemu jest chyba najbardziej istotna do odnotowania. Co prawda, ten emulator konsoli Nintendo WiiU pojawia się dość regularnie w kanale automatycznych buildów, jednak należy przyjąć, iż ogłoszenie nowej pełnej wersji programu zamyka jakiś cykl deweloperski tego projektu.