!

[N64]1964mod V1.4.5 Final

[2] @ !!! Poniedziałek, 19 Września 2011 15:28 CET [19-09-2011 15:27 CET]

[N64]1964mod V1.4.5 Final

Ufff... po 9 betach mamy w końcu kolejną odsłonę tej modyfikacji emulatora N64 - 1964. Zmian jest sporo, jest co sprawdzać - jak zwykle finalna wersja nie wymaga wkopiowania w starą strukturę.

 

Dark Rift

1964mod v1.4.5(Final) Release

Core Changes & Fixes

  • Re-organize timer events, interrupt codes and game ini settings
    • fix Banjo-Tooie(U) random intro cutscene hang
    • fix Beetle Adventure Racing(E) in-game hang when car crash into objects with force
    • fix Body Harvest intro / in-game hang (no need to use RAW input)
  • remove Azimer old fix for Banjo-Kazooie
  • remove Hacktarux Banjo-Tooie hack for N64 Boot
    • Fix a regression bug in ListView column items from an earlier BoxArt fix
  • Enhance ListView Column checks using status info from ini
  • Enhance GameName column detection using status info from ini
  • Enhance emu window placement and sizing stability and robustness
  • Re-write speed hacks algorithm (aggressive mode)

Audio:

  • improved game sound quality by increasing audio cycle and reducing audio delay e.g.
    • fix Star Fox(U) cracking sound from using 1964Audio
    • fix Pokemon Stadium 2 cracking sound from using 1964Audio
  • improved audio counter synchronization
  • fix Top Gear Rally missing sound/flickering video (BGM=10,SFX=2,volume=high)
    • improve South Park Rally intro audio and video synchronization
    • improved existing timer counter speed hack
  • reduce counter targets check for immediate timer counter countdown
  • tweak the Audio "k" value

Video:

  • consolidate and refactor video speed hacks into one simple speed hack
  • fix Blast Corp (regression from v7)
  • fix unstable speedup variation (too many speed hacks conflict)
  • fix misleading VI/s counter
  • fix games soft volume e.g. Top Gear Rally music sounds better
  • MyGlide64 is no longer Zilmar spec compliance
  • tweak the Video "k" value
  • Re-organize MusyX games detection and handling
  • replace MusyX games default timing from DELAY_DMA_AI to new DELAY_MusyX
  • bypass certain MusyX game default timing for good game audio with 1964Audio e.g.
  • Pokemon Stadium 2
  • StarFox(U)
  • reduce audio cycle and audio delay for normal MusyX games to avoid speed slowdown and for full VI/s speed e.g.
  • South Park Rally
  • TWINE
  • Replace "UsingInternalVideo" with an emuoptions and codes cleanup
  • Fix old gui timer which timeout easily which last for entire emu session
  • create new gui timer for each game session
  • kill new gui timer at the end of each game session
  • Fix "out of focus" romlist selection mark for the following:
    • close ROM
    • exit the emu
    • "Plugins" dialog box
    • "Folders" dialog box
    • "Window" dialog box
    • "RomInfo" dialog box
    • switch to BoxArt window
    • "Cheat Codes" dialog box
    • specific plugin dialog box
    • "Rom Browser" dialog box
    • "About 1964mod" dialog box
    • "ROM Properties" dialog box
    • "About Warranty" dialog box
    • refresh (Ctrl-L) romlist or BoxArt window
  • Some minor changes

Plugin Changes & Fixes

  • Incorporate official Glide64 fixes till r251
  • Minor changes to 1964Audio for MusyX games
  • Fix random lost of audio for Tarzan (1964Audio)
  • Other Changes & Fixes
  • Fix wrong statusbar msg for rom loaded when same internal name for different roms are loaded in succession e.g. Perfect Dark
  • Fix Rom Browser window with zero column enabled on initial 1964mod startup
  • the first 5 columns of Rom Browser window will be automatically enabled on emu startup
  • Implement common debugging logs
  • Change default input plugin to "1964modInput_v3.0.0.dll"
wstecz19/09/2011 15:28
Inne treści związane z tematem
[multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024 [multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024
Jeśli pojawia się RC to wiedz, że pełna wersja niebawem się ukaże. Multiemulator BizHawk, pozwala udawać  konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, ...
[VBA] VisualBoy Advance - M 2.1.11 15/09/2024 [VBA] VisualBoy Advance - M 2.1.11 15/09/2024
Ukazała się nowa wersja emulatora konsol NINTENDO (CGB,GB,GBA) VisualBoy Advance-M.
[pce] GearFX 0.0.4 [pce] GearFX 0.0.4
Ignacio Sanchez Gines (drhelius), autor emulatora GearBoy (Nitendo GameBoy), GearSystem (Sega Master System) i GearColeco (Colecovision) zabrał się za nowego udawacza - tym razem na ogień poszła konsola Turbographx 16 lub jak to woli PCE Engine. Na obecnym etapie grać się da na tym średnio (naprawdę nie brakuje dobrych emulatorów tej platformy - wystarcze wspomnieć o bardzo ...
[multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024 [multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;) Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.22 Final pojawiła się 19 listopada 2023 r.
[WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024 [WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024
W sumie w czasie moich ostatnich wakacyjnch wojaży z nowinek nowa wersja Cemu jest chyba najbardziej istotna do odnotowania. Co prawda, ten emulator konsoli Nintendo WiiU pojawia się dość regularnie w kanale automatycznych buildów, jednak należy przyjąć, iż ogłoszenie nowej pełnej wersji programu zamyka jakiś cykl deweloperski tego projektu.
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU