Zgodnie z zapowiedziami ukazała się nowa wersja jednego z najlepszych emulatorów NINTENDO 8 - FCE UltraX, którego pierwotnym założeniem było połączenie wszystkich najlepszych cech poszczególnych odmian FCE (FCEU Ultra, FCEU rerecording, FCEUXD, FCEUXDSP, FCEUXDSP CE, FCEU-mm). Najważniejszą nobilitacją dla tego emulatora jest team, który w nim dłubie - można tu znaleźć i Zeromusa (DeSmuSe), i Adelikata (PSXjin, PCEJin, VBjin) i CaH4e3 (demul i także własna kolekcja dumpów gier NES, do których pisze własne mappery).
Nowa wersja, przynajmniej na razie, może być sporym zaskoczeniem - nie jest ona zgodna z ostatnim numerem repozycyjnym (2206) a odpowiada ona numerowi 2085, czyli edycji z końca zeszłego roku. Trudno zgadywać czy jest to podyktowane faktem stabilności i niedokończenia mechanizmów późniejszych, czy też zwykłym zaniedbaniem, które zostanie poprawione w najbliższym czasie. Byłoby to dość dziwne, gdyż niektóre poprawki z changelogu pojawiły się znacznie później niż 2085 (tutaj można prześledzić co niektóre poprawki jakie się pokazały po 2085).
Stąd nie daję bezpośrednich linków do plików - należy odwiedzić folder na soureforge i stamtąd ściągnąć wersję - być może już zaktualizowaną.
RoboCop Versus Terminator
FCEUX 2.1.5 4.06.2011
- Common
- Fixed compatibility issue with Young Indiana Jones Chronicals.
- Fixed bug in new PPU that made some intensify bits not get applied to output (fixed flashing siren screen in Werefolf).
- Fix many segmentation faults related to file handling.
- Movies
- Slight performance increase when loading movies.
- Fixed read-only loadstate error messages and logic.
- Lua
- Lua socket added to built-in lua library.
- Fixed speed.mode() function so that normal turns off turbo.
- New Lua function:
- gui.screenshotas()
SDL
- GUI
- Integrated menu window and game window into a single window.
- Fixed issed with xscale and yscale spin buttons.
- Filechooser now remembers the last open file.
- Added hard reset menu item.
- Added GUI game genie support.
- Extended the savestate menu system: adding quicksave, quickload, and saveslot selection.
- Added video option: "OpenGL Linear Filter".
- New gamepad configuration dialog.
- Added stock icons to menu items.
- Overhauled GUI layout throughout all dialogs.
- General
- Removed GTK_LITE build option from SConstruct.
- Added "no-gui" command line parameter to replace GTK_LITE build option.
- To disable the GUI even when it is compiled in fceuX, append "--nogui 1" to your startup command.
- Various bug fixes with related to SDL sound output.
- Many other bug fixes and various improvements.
Win32
- Fixed some minor GUI issues.
- Added avi capture commandline argument and related parameters.
- Fix input selection for Famicom Expansion port.
- Debugger
- Fixed Ram Search to only display valid RAM addresses (0000-07FF and 6000-7FFF).
- Fixed crash when re-opening debugging window.
- Hex Editor
- Added a confirmation prompt before removing all bookmarks.
- Ram Watch / Ram Search
- Fixed the multiple selection of watches.
- Added support for Multiple selection of addresses in RamWatch Fixed issue with restoration of the selection range in RamWatch.
- TasEdit
- General cleanup.
- Fixed crash when truncating while turbo was enabled.
- Invalidate greenzone when re-recording earlier portions of a movie.
- GUI
- Added "SaveStateAs" menu item.
- Display movie name at the top of the main window.