Martin Korth autor popularnej serii emulatorów no$cash (no$sns,no$gba,no$nes, no$msx, no$zx81, no$cpc, no$c64, no$gmb, no$k2) opublikował cztery dni temu nową wersję emulatora NINTENDO 8 - no$nes. Tak jak w wypadku innych jego emulatorów no$nes oferuje całkiem dobre odwzorowanie konsoli przy dość małych wymaganiach w stosunku do mocy komputera. Emulator posiada także rozbudowany debugger, a także bogatą dokumentację.
no$nes release notes 30 Sep 2012 - version 1.1
- a22i: assembler sample source code found in magicnes.zip (on nocash webpage)
- a22i: assembler includes .pc10_xxx directives for generating PC10 games
- a22i: assembler supports formulas with brackets, ALU ops and boolean stuff
- arcade: emulates PC10 with Z80 CPU and either secondary monitor or 4-digit LED
- arcade: emulates VS Unisystem (ppu/palettes, special lightgun variant, etc.)
- arcade/hotelbox: rougly emulates famicombox (menu only, without games yet)
- controllers: support PC gamepads (button config, analog inputs, etc)
- controllers: optionally emulates 0, 1, 2, 3, 4 joypads (both NES and famicom)
- controllers: support for about 30 different special controllers and add-ons:
- none
- auto (by ROM checksum)
- two keyboard variants
- pointing devices (mouse, trackball)
- three lightgun variants (zapper, hypershot, vs-system)
- all the paddle variants (old and new famicom versions, and nes version)
- oeka kids tablet, power pad dance mat and tap-tap mat
- push-buttons (hypershot, party-tap, mahjong controller)
- analog controllers (power glove, uforce, pachinko, racermate bicycle)
- piano keyboards (miracle, doremikko)
- barcode readers (battler and datach)
- inflatable controllers (boxing bag, top-rider bike)
- storage devices (battle box and turbofile)
- arcade/hotelbox (coin inputs, rotating-switch, dip switches, etc.)
- multitaps (implied in number of joypads option) (nes and famicom variants)
- help: full specs on all of the above newly emulated controllers
- help: full specs on further add-ons (r.o.b., data recorder, 3d glasses)
- help: full specs on PC10, VS System, FamicomBox
- gui: file menu: memorizes recent_files, and this or that other new detail
- fixed battery backed sram saving (uses cartname.sav instead xxxx.sav)
- debug: always executes illegal opcodes (even when warn-on-bad-stuff enabled)
- speedup: suppresses freshen_video when rewriting -same- CHR-bank values
- timing: uses 1024hz mmtime (smoother than 18Hz timer) (more CPU load though)
- sound: optionally dummy stereo mode (for bugged Win98-Realtek-VIA mono-driver)
- bugfix: MMC3 TQROM (mapper 119) emulates CHR-ROM/CHR-RAM selection
- bugfix: MMC3 TLSROM (mapper 118) NT-select by bit7 of CHR-bank numbers
- bugfix: Tengen RAMBO-1 (thanks scott nash for bugreport, kevtris for specs)
- emu: cpu emulates all stable undoc opcodes, smaller read-modify I/O handlers
- help/emu: dummy VRAM fetch on palette reads (stored in Port 2007h latch)
- emu: emulates corrected MMC1 nametable stuff (required for R.C. Pro-Am PRG1)
- help: added info on MMC1 E000h/Bit4, corrected MMC1 nametable BLK0/BLK1 info
- emulation: fine-adjusted PAL cycles per scanline (106.56 instead 106.53)
- help: corrected PAL clocks (osc/16=1.66MHz=50Hz instead osc/15=1.77MHz=53Hz)
- help: corrected nocash sram circuit exchanged Q0-3 and D0-3 on 74173
- help: added "Nocash syntax:" notes to each CPU opcode description
wstecz03/10/2012 18:17
Inne treści związane z tematem
[multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024
Jeśli pojawia się RC to wiedz, że pełna wersja niebawem się ukaże. Multiemulator BizHawk, pozwala udawać konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, ...
[VBA] VisualBoy Advance - M 2.1.11 15/09/2024
Ukazała się nowa wersja emulatora konsol NINTENDO (CGB,GB,GBA) VisualBoy Advance-M.
[pce] GearFX 0.0.4
Ignacio Sanchez Gines (drhelius), autor emulatora GearBoy (Nitendo GameBoy), GearSystem (Sega Master System) i GearColeco (Colecovision) zabrał się za nowego udawacza - tym razem na ogień poszła konsola Turbographx 16 lub jak to woli PCE Engine.
Na obecnym etapie grać się da na tym średnio (naprawdę nie brakuje dobrych emulatorów tej platformy - wystarcze wspomnieć o bardzo ...
[multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;)
Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.22 Final pojawiła się 19 listopada 2023 r.
[WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024
W sumie w czasie moich ostatnich wakacyjnch wojaży z nowinek nowa wersja Cemu jest chyba najbardziej istotna do odnotowania. Co prawda, ten emulator konsoli Nintendo WiiU pojawia się dość regularnie w kanale automatycznych buildów, jednak należy przyjąć, iż ogłoszenie nowej pełnej wersji programu zamyka jakiś cykl deweloperski tego projektu.