!

PC Engine Gamer

[3] @ Poniedziałek, 4 Października 2010 02:48CET

PC Engine Gamer
Pc Engine lub Turbograpx, jak kto woli bo przecież to jedno urządzenie i jedna z moich ulubionych konsol do gier, niestety miałem z nią styczność, jak ze sporą ilością innych maszynek tylko przez emulatory. Moim zdaniem takie tytuły jak BomberMan, czy też SideArms właśnie na tej konsolce uważam za najbardziej udane, oczywiście to kwestia dyskusyjna każdemu przecież podchodzi coś innego;). Ci, którzy jeszcze nie spotkali się z grami na tą maszynkę polecam zerknąć na strone PC ENGINE SOFTWARE BIBLE autorstwa SunTeam, gdzie znajduję się swoise kompedium wiedzy o tytułach na tą konsolę.
Ekipa SunTeam wydaję też PC Engine Gamer'a, tytuł dostępny w serwisie isssu, jest dość obszernym rozwinięciem encyklopedii gier ze wspomnianej strony, krótkie recenzję zostały rozbudowane o masę informacji dodatkowych, których ze świeczką szukać w innych źródłach. Znalazło się też miejsce dla krótkich opisów gier z innych konsol, kącika pocztowego i stałej rubryki "Top 10" na PcEngine - swobodnego przeglądu dziesięciu najlepszych elementów, jakie można spotkać w grach na tą konsolę - w pierwszym numerze znajdziemy "bossów", którzy zagradzają nam drogę ku zwycięstwu, w aktulanym wydaniu, wrześniowym, 10 najlepszych śmierci głównych bohaterów - nie powiem, tego typu podsumowania zawsze mają swoisty urok.
Największym magnesem od strony graficznej ezine jest okładka, oba numery jakie dotej pory zostały opublikowane posiadają chyba najbardziej profesjonalne okładki, wśród magazynów na jakie trafiłem (pomijam "retromaniaca", który jest klasą sam dla siebie) naprawdę trudno znaleźć coś, co wygląda tak samo estetycznie. Wnętrze jest mniej dopracowane, jednak nie jest odrzucające.
PC Engine Gamer, jak dla mie, ma jedną zasadniczą wadę - został pomyślany jako format typowo ekranowy, ktokolwiek, kto spróbowałby go sobie wydrukować w formacie większym niż A5 srogo się zawiedzie, magazyn straci całkowicie swój urok ginąc w 16 punktowym foncie bazowym, tak jak w przypadku gier na tą konsolę - dla jednych będzie to zaleta, zwłaszcza dla osób, którym przypadł do gustu np. RetroAction, ze swoim poziomym układem, dla mnie, przyzwyczajonego jednak do tradycyjnej A4 i który od czasu do czasu lubi sobie druknąć parę stron, co by w spokoju, gdzieś z boku przeczytać jest mało przyjemny element. Magazyn nadrabia felery jednak treścią, warto po niego sięgnąć, nawet jeśli jest się umiarkowanym fanem TurboGraphixs.
wstecz04/10/2010 02:48
Inne treści związane z tematem
[pdf] Darmowy Mega Book Collection, który w sumie nie miał być darmowy... [pdf] Darmowy Mega Book Collection, który w sumie nie miał być darmowy...
Greyfox Books, o którym wspominałem już kiedyś, gdy to wydawnictwo opublikowało darmowy PDF AtariST Cryptmagazine (jeśli do tej pory nie pobraliście, koniecznie naprawcie swój błąd), a wydaje całkiem zgrabne magazyny poświęcone 8/16 komputerom i maszynkom arcade m.in ksiązkowe albumy „Atari: a Visual History” i „Coin-Op: The Arcade Guide”, i ...
Reduks
Bajtek 7/1987 Bajtek 7/1987
Biorąc pod uwagę bardzo koślawy terminarz reduksów i częstą niechęć do pracy jaką człowiek chyba uzyskał po okresie Covidowym, a co bardziej prawdopodobne po prostu... to już ten wiek, gdzie się mniej chce;) postanowiłem nieznacznie zmodyfikować tryb publikacji reduksów - od tej pory pojawiać się one będą w bliżej nieokreślonej kolejności (jednak będę starał ...

Komputer 5/1986 Komputer 5/1986
Rok 1986 był rokiem przełomowym, nie tylko ze względu na awarie Czarnobyla, czy premier takich hitów jak C.K Dezerterzy, czy też Alternatywy 4. W 1986 roku pojawiła się przystępna, kolorowa prasa komputerowa, która wdarła się do teczek abonamentowych z prawdziwym przytupem. Obok rozrywkowego Bajtka, który skierowany raczej był do gawiedzi stęsknionej rozrywki i ...
Reduks
Bajtek 3/1987 Bajtek 3/1987
Ufff... Kovidowo i niezdrowo - pomimo pewnych uchybień postanowiłem opublikować kolejny reduks Bajtka - to już, aż, dopiero, 3 numer z 1987 roku. Który być może gdyby nie randka z GEOSem i poszukiwania Fantastic Voyage (bo to musiała być taka fajna gra, a jej nie miałem) totalnie byłby numerem neutralnym. Co prawda, pamiętam jak w pocie czoła, wpisywałem basicowego duszka na ...

[ZX] Drugi numer Zin80 [ZX] Drugi numer Zin80
Drugi numer magazynu ZIN80 poświęconego konstrukcjom z Z80 na pokładzie ujrzał światło dzienne. W tym numerze sporo dla osób chcących podszkolić się w asemblerze ZX Spectrum, opis konstrukcji Enterprise i jak zwykle opisy gier, a także druga część spis gier, które wyszły tylko dla "gumiaczka". Całość dostępna jest jako darmowy PDF lub też w wersji ...
Dodatkowe informacje
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU