Jeszcze jedna wtyczka dla emulatorów PSX została dzisiaj opublikowana - nowa wersja plugina odpowiedzialnego, za dźwięk bazującego na kodzie Petera Barnetta (jeśli pamięć mnie nie myli), a poprawiana przez shalme z teamu PCSXR, przede wszystkim z myślą o emulacji PSX na maszynach Apple.
Część zmian jakie sukcesywnie są nanoszone w wersji dla MacOs, została także dodana do wersji pod "Windowsy" i tak możemy się cieszyć 1.09a.
Nowe poprawki naniesione przez hankhosera, który przepisał lwią część pluginu;).
Release 21
Main thing to know is this: quality + compatibility is hugely improved because of these findings
Important changes:
- async wait = spu blocker (runs at your audio card rate which is typically ~59.8 fps or possibly ~50 fps with emu region framelimiter)
Uses a sleep timer to cut down on cpu usage.
- async on-demand = spu blocker w/ spin loop. 100% cpu usage for rock solid fps (suggested to turn off gpu framelimter)
changes:
- fix ADSR fractions (Resident Evil 3)
- fix reverb volume $3fff -> $7fff (Resident Evil 2)
- new output spu blocker (all games, buffer quality + improved latency)
- fix XA / CDDA distortion (all games)
- fix XA / CDDA interpolation (all games)
- fix XA / CDDA timing
- fix 1.00 Gaussian strengths
- fix SPU timing (Actua Soccer 2 + FIFA dropouts)
- fix A/V sync (Novastorm)
- fix mono + frequency response to work correctly
- $1000 jumps for dead channels creates halt (Metal Gear Solid)
- SPUsetframelimit to bypass spu blocker (shark only)
- = Fixes Xenogears save icon (high pitch)
- = Allow IRQ generation until release
- = Fixes loop hangs, buzzes
- = Handle save states better
- = Less pops, crackles for async changes