ASCD pozwoli nam zaemulować jedną z najbardziej niespełnionych konstrukcji z lat osiemdziesiątych ośmiobitowym mikokomputerem SAM COUPE, który można traktować jako następce ZX SPECTRUM (jednak nie jako jego klon) pojawił się zbyt późno aby móc śmiało konkurować z co raz bardziej popularnymi 16 bitowymi Amigami. Gdyby nie artykuł w "Bajtku" być może nikt w Polsce by o nim w tamtych czasach nie usłyszał, a tak przez chwilę wywołał niezły ferment u osób, które chciały przesiąść się na coś lepszego niż Speccy, zachowując zgodność programową ze starym gumiaczkiem - chciały ale też nigdy, przynajmniej z tego, co wiem, ten komputer nie był u nas oficjalnie sprzedawany.
ASCD posiada możlwość tworzenia snapshotów, a celem jaki autor sobie wybrał jest możliwość nagrywania filmów video z przebiegu emulacji (nie prościej pobawić się rerecordingiem?).
O tym jak działał SAM i bazie oprogramowania do niego (z tego co, wiem dość skromnego) mam mgliste pojęcie - osobom, które wcześniej nie bawiły się emulatorem SAMA jak i samym Samem warto przypomnieć, że aby odpalić obraz dyskietki należy wpisać 'boot' na ekranie startowym.
Ci, którzy szukają dodatkowych informacji o Samie, polecam wątki na forum Speccy.pl, a ci, którym emulatory nie wystarczają mogą rozpocząć licytację Sama Coupe w tej aukcji na allegro. Cena otwarcia... jedyne 1250zł.
0.98 WIP 2 - march 2012
- Sam Coupé Snapshots are now public; next goal is to implement AVI video file writer
- The snapshot code is still in development, now supported also for ZX Spectrum modes
- QuickSave/QuickLoad feature now uses new snapshot format in all modes, including air recording
- New file format for OpenAir recordings - files are now a lot smaller
- Sam: Added printer support (wasn't implemented in Windows version yet) - saves to printout.txt
- Sam: Improved floppy disk drive emulation, SAMDICE doesn't crash anymore, although it still doesn't work
- Sam: Improved mouse emulation code
- ZXS: Added support for 3x8bit DAC audio based on IC 8255 (ports 31,63,95,127 - MQM5 works :-))
- ZXS: Added support for Fullerbox AY audio (it's always turned on in ZXS 48/128k mode)
- ZXS: Added ZX Printer support - it saves the prints to zxprint.bmp file
- Z80: Fixed ADC HL,rr incorrectly setting N flag
- Z80: Added support for saving .z80 snapshot files (uncompressed 48KB only)
- Mouse was too fast, so it is set 2 times slower than before
- Changed contents of a disk images are now saved with a temp filename and then renamed back only if no error occurs
0.98 WIP 1 - march 2012
- First public Win32 version - supports Windows 2000 and later, DirectX 6 (2D) and Direct3D 9 (3D)
- MS-DOS version is now officially dropped
- Updated to Visual C++ 2008 and Zlib 1.2.6
- Fixed many bugs in the emulation core
- Fixed Windows related bugs (especially in GUI)
- Added support for saving .sna snaps (both 48k and 128k)
- Added many items to Windows menu, but this is still quite incomplete
- Fixed wrong flash speed (it flashed every 25 frames, now it flashes every 16 frames)
0.97 - march 2003
- This is private (nonpublic) release for HCC Cup tournament
- We are moving to Windows!
- Fixed: uninitialized variable was used in fdi.c
- Files resource.c and resource.h renamed to cfg.cpp and cfg.h
- Huge changes in source code to strictly split platform dependent and platform independent code