Martin Korth autor popularnej serii emulatorów no$cash (no$sns,no$gba,no$nes, no$msx, no$zx81, no$cpc, no$c64, no$gmb, no$k2) opublikował kolejną wersję emulatora SUPER NINTENDO - no$sns. W odróżnieniu od innych programów obecnie rozwijanych, no$sns napisany w assemblerze ma bardzo umiarkowane potrzeby jeśli chodzi o moc obliczeniową komputera - wystarczy mu Win95, 8MB RAM i procesor min. 200MHz (autor ponoć testował swoją aplikację na takiej maszynce - chodzi;P), nawet nie chce wiedzieć jak pracowałby w podobnym środowisku BSNES. Emulator posiada także rozbudowany debugger, obsługuje prawdziwą konsolę jak i pady z orginalnej maszynki.
Wersja 1.2, jak zwykle wymaga dotacji - całe 2.5$, wersja wcześniejsza 1.1 jest już dostępna bezpłatnie - jeśli ktoś się wacha, czy wesprzeć ten projekt kwotą, za którą jest w stanie kupić w knajpie 2 piwa zawsze może poczekać, aż ukaże się następna wersja, a wcześniejsza będzie bezpłatna.
Pinocchio
Versions
- no$sns v1.0 - initial release
- no$sns v1.1 - same as v1.0, plus GSU and SA-1 coprocessor emulation
- no$sns v1.2 - 28 Apr 2012 - bugfixes, video/controller cleaning-up, sfc-box, etc.
Features
- The program is 100% assembler code. Accuracy should be quite high (if not: bug are reports welcome).
- Controllers: 1-2 Joypads, Multitap, Mouse, Lightguns (via mouse), NTT Data Pad, X-Band Keyboard
- Coprocessors: SA-1 (in v1.1), GSU (in v1.1), DSP, ST010/11, CX4, OBC1, S-DD1, SPC7110, S-RTC, RTC-4513, SFC-Box
- Add-ons: Satellaview, Turbofile (TFII and STF)
- Debugger: Assembler, Disassembler, Xboo-Upload Function (for testing code on real SNES).
- Requirements: Win95 and up, around 8MB RAM, around 200MHz (on 1GHz computers, most games can run 5-10 times faster as on real hardware).
Known Problems
- Interlace Mode (vertical hires) isn´t yet supported (used only by 3 games or so)
- Offset-Per-Tile Mode isn´t yet supported (used by Starfox... and probably by some further games...?)
- ST018 and SFC-Box aren´t supported (because their BIOSes aren´t yet dumped)
- (although dumping them should be exceptionally simple, without needing to decap the chips)
- GUIs of Copiers and Cheat Devices should be working (but without actually emulating FDDs or Patches)
- ST018 isn't yet supporte
28 Apr 2012 - no$sns v1.2
- * emu: fixed APU-BIOS-clone (jump to FFC9) (thanks mic_)
- * emu: fixed World Cup Striker APU wrap RAM:FFBF to ROM:FFC0 (thanks mic_)
- * emu: fixed crash on loading US version of Exhaust Heat2 (thanks Karl-Heinz)
- * emu: fixed spc700 flags upon rcl/rcr opcodes (axelay volume) (creaothceann)
- * emu: fixed NMI (accidently triggered NMI twice in snestest) (creaothceann)
- * emu: draws mode7/bg2 only if extbg=1 (Secret of Mana intro) (creaothceann)
- * emu: emulates voice-kun, plus remote control (but CD player isn't emulated)
- * emu: emulates sfcbox (with complete HD64180/DSP/GSU/OSD/RTC chipset)
- * debug: prevents further apu-code execution (upon events) after breakpoints
- * debug: added hd64180 disassembler (for sfcbox ATROM with BIOSKROM1.BIN)
- * loader: add support for now-reversed little-endian dsp/seta roms
- * video: matched window-size to PAL/NTSC resolution (239 or 224 lines)
- * video: rendering supports 8bpp,16bpp,24bpp,32bpp (instead 15bpp only)
- * video: faster master-brighness changes (eg. cworld demo, donkey kong country)
- * video: softzoom (instead StretchDIBits) (faster on hires-to-normal view)
- * video: optional draw/stretching via opengl/directdraw (experimental/unstable)
- * controls: emulates 5/8 player modes (multiplay5 aka multitap)
- * controls: supports PC-joystick/gamepads, keyb/button redef for 8 players
- * controls: removed automatic-mouse emulation (was more annoying than useful)
- * controls: Backspace BS-key=Whoosh on notebooks (except XBAND and NTTDATA)
- * controls: F10-key re-enables all sound/video layers (thanks road for idea)
- * xboo: added "TEST" mode (requires jmp 7Exxxxh) (maps CART after short delay)
- * cartlist: added progress-bar and cancel-button to the allcarts.log function
- * help: fixed typo (changed "2130h.Bit6-7" to "Bit4-5") (thanks mic_)
- * help: added note on ST018 being dumped and being ARM cpu
- * help: added note on APU jump to FFC9 and RAM-to-ROM opcode wrap
- * help: added notes on different sgb icd2 chip versions (thanks d4s)
- * help: added some note on EXTBG in Mode7 (and EXTBG garbage in Mode0-6)
- * help: added more or less complete sfcbox specs
- * help: added controller mods chapter (snespad, shift-regs, 1mm pins)
- * help: updated list of hires/interlace and offset-per-tile games (creaothceann)
- help: updated multitap & superscope game lists (thanks KungFuFurby)
- * tested: donkey kong country PAL on 200MHz pentium: 230% speed at 5 fps
- tested: donkey kong country PAL on 200MHz pentium: 100% speed at 20 fps
24 Feb 2012 - no$sns v1.1
- same as no$sns v1.0, but with additional GSU and SA-1 coprocessor emulation
24 Feb 2012 - no$sns v1.0
Inne treści związane z tematem
[multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024
Jeśli pojawia się RC to wiedz, że pełna wersja niebawem się ukaże. Multiemulator BizHawk, pozwala udawać konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, ...
[pce] GearFX 0.0.4
Ignacio Sanchez Gines (drhelius), autor emulatora GearBoy (Nitendo GameBoy), GearSystem (Sega Master System) i GearColeco (Colecovision) zabrał się za nowego udawacza - tym razem na ogień poszła konsola Turbographx 16 lub jak to woli PCE Engine.
Na obecnym etapie grać się da na tym średnio (naprawdę nie brakuje dobrych emulatorów tej platformy - wystarcze wspomnieć o bardzo ...
[multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;)
Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.22 Final pojawiła się 19 listopada 2023 r.
[WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024
W sumie w czasie moich ostatnich wakacyjnch wojaży z nowinek nowa wersja Cemu jest chyba najbardziej istotna do odnotowania. Co prawda, ten emulator konsoli Nintendo WiiU pojawia się dość regularnie w kanale automatycznych buildów, jednak należy przyjąć, iż ogłoszenie nowej pełnej wersji programu zamyka jakiś cykl deweloperski tego projektu.