!

[snes] NO$SNS 1.2/1.1

[1] @ !!! Poniedziałek, 30 Kwietnia 2012 17:18 CET [30-04-2012 17:06 CET]

Martin Korth autor popularnej serii emulatorów no$cash (no$sns,no$gba,no$nes, no$msx, no$zx81, no$cpc, no$c64, no$gmb, no$k2) opublikował kolejną wersję emulatora SUPER NINTENDO - no$sns. W odróżnieniu od innych programów obecnie rozwijanych, no$sns napisany w assemblerze ma bardzo umiarkowane potrzeby jeśli chodzi o moc obliczeniową komputera - wystarczy mu Win95, 8MB RAM i procesor min. 200MHz (autor ponoć testował swoją aplikację na takiej maszynce - chodzi;P), nawet nie chce wiedzieć jak pracowałby w podobnym środowisku BSNES. Emulator posiada także rozbudowany debugger, obsługuje prawdziwą konsolę jak i pady z orginalnej maszynki.

Wersja 1.2, jak zwykle wymaga dotacji - całe 2.5$, wersja wcześniejsza 1.1 jest już dostępna bezpłatnie - jeśli ktoś się wacha, czy wesprzeć ten projekt kwotą, za którą jest w stanie kupić w knajpie 2 piwa zawsze może poczekać, aż ukaże się następna wersja, a wcześniejsza będzie bezpłatna.

Pinocchio

Versions

  • no$sns v1.0 - initial release
  • no$sns v1.1 - same as v1.0, plus GSU and SA-1 coprocessor emulation
  • no$sns v1.2 - 28 Apr 2012 - bugfixes, video/controller cleaning-up, sfc-box, etc.

Features

  • The program is 100% assembler code. Accuracy should be quite high (if not: bug are reports welcome).
  • Controllers: 1-2 Joypads, Multitap, Mouse, Lightguns (via mouse), NTT Data Pad, X-Band Keyboard
  • Coprocessors: SA-1 (in v1.1), GSU (in v1.1), DSP, ST010/11, CX4, OBC1, S-DD1, SPC7110, S-RTC, RTC-4513, SFC-Box
  • Add-ons: Satellaview, Turbofile (TFII and STF)
  • Debugger: Assembler, Disassembler, Xboo-Upload Function (for testing code on real SNES).
  • Requirements: Win95 and up, around 8MB RAM, around 200MHz (on 1GHz computers, most games can run 5-10 times faster as on real hardware).

Known Problems

  • Interlace Mode (vertical hires) isn´t yet supported (used only by 3 games or so)
  • Offset-Per-Tile Mode isn´t yet supported (used by Starfox... and probably by some further games...?)
  • ST018 and SFC-Box aren´t supported (because their BIOSes aren´t yet dumped)
  • (although dumping them should be exceptionally simple, without needing to decap the chips)
  • GUIs of Copiers and Cheat Devices should be working (but without actually emulating FDDs or Patches)
  • ST018 isn't yet supporte

28 Apr 2012 - no$sns v1.2

  • * emu: fixed APU-BIOS-clone (jump to FFC9) (thanks mic_)
  • * emu: fixed World Cup Striker APU wrap RAM:FFBF to ROM:FFC0 (thanks mic_)
  • * emu: fixed crash on loading US version of Exhaust Heat2 (thanks Karl-Heinz)
  • * emu: fixed spc700 flags upon rcl/rcr opcodes (axelay volume) (creaothceann)
  • * emu: fixed NMI (accidently triggered NMI twice in snestest) (creaothceann)
  • * emu: draws mode7/bg2 only if extbg=1 (Secret of Mana intro) (creaothceann)
  • * emu: emulates voice-kun, plus remote control (but CD player isn't emulated)
  • * emu: emulates sfcbox (with complete HD64180/DSP/GSU/OSD/RTC chipset)
  • * debug: prevents further apu-code execution (upon events) after breakpoints
  • * debug: added hd64180 disassembler (for sfcbox ATROM with BIOSKROM1.BIN)
  • * loader: add support for now-reversed little-endian dsp/seta roms
  • * video: matched window-size to PAL/NTSC resolution (239 or 224 lines)
  • * video: rendering supports 8bpp,16bpp,24bpp,32bpp (instead 15bpp only)
  • * video: faster master-brighness changes (eg. cworld demo, donkey kong country)
  • * video: softzoom (instead StretchDIBits) (faster on hires-to-normal view)
  • * video: optional draw/stretching via opengl/directdraw (experimental/unstable)
  • * controls: emulates 5/8 player modes (multiplay5 aka multitap)
  • * controls: supports PC-joystick/gamepads, keyb/button redef for 8 players
  • * controls: removed automatic-mouse emulation (was more annoying than useful)
  • * controls: Backspace BS-key=Whoosh on notebooks (except XBAND and NTTDATA)
  • * controls: F10-key re-enables all sound/video layers (thanks road for idea)
  • * xboo: added "TEST" mode (requires jmp 7Exxxxh) (maps CART after short delay)
  • * cartlist: added progress-bar and cancel-button to the allcarts.log function
  • * help: fixed typo (changed "2130h.Bit6-7" to "Bit4-5") (thanks mic_)
  • * help: added note on ST018 being dumped and being ARM cpu
  • * help: added note on APU jump to FFC9 and RAM-to-ROM opcode wrap
  • * help: added notes on different sgb icd2 chip versions (thanks d4s)
  • * help: added some note on EXTBG in Mode7 (and EXTBG garbage in Mode0-6)
  • * help: added more or less complete sfcbox specs
  • * help: added controller mods chapter (snespad, shift-regs, 1mm pins)
  • * help: updated list of hires/interlace and offset-per-tile games (creaothceann)
  • help: updated multitap & superscope game lists (thanks KungFuFurby)
  • * tested: donkey kong country PAL on 200MHz pentium: 230% speed at 5 fps
  • tested: donkey kong country PAL on 200MHz pentium: 100% speed at 20 fps

24 Feb 2012 - no$sns v1.1

  • same as no$sns v1.0, but with additional GSU and SA-1 coprocessor emulation

24 Feb 2012 - no$sns v1.0

  • first release

 

wstecz30/04/2012 17:18
Inne treści związane z tematem
[multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024 [multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024
Jeśli pojawia się RC to wiedz, że pełna wersja niebawem się ukaże. Multiemulator BizHawk, pozwala udawać  konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, ...
[VBA] VisualBoy Advance - M 2.1.11 15/09/2024 [VBA] VisualBoy Advance - M 2.1.11 15/09/2024
Ukazała się nowa wersja emulatora konsol NINTENDO (CGB,GB,GBA) VisualBoy Advance-M.
[pce] GearFX 0.0.4 [pce] GearFX 0.0.4
Ignacio Sanchez Gines (drhelius), autor emulatora GearBoy (Nitendo GameBoy), GearSystem (Sega Master System) i GearColeco (Colecovision) zabrał się za nowego udawacza - tym razem na ogień poszła konsola Turbographx 16 lub jak to woli PCE Engine. Na obecnym etapie grać się da na tym średnio (naprawdę nie brakuje dobrych emulatorów tej platformy - wystarcze wspomnieć o bardzo ...
[multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024 [multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;) Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.22 Final pojawiła się 19 listopada 2023 r.
[WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024 [WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024
W sumie w czasie moich ostatnich wakacyjnch wojaży z nowinek nowa wersja Cemu jest chyba najbardziej istotna do odnotowania. Co prawda, ten emulator konsoli Nintendo WiiU pojawia się dość regularnie w kanale automatycznych buildów, jednak należy przyjąć, iż ogłoszenie nowej pełnej wersji programu zamyka jakiś cykl deweloperski tego projektu.
Dodatkowe informacje
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU