Martin Korth autor popularnej serii emulatorów no$cash (no$sns,no$gba,no$nes, no$msx, no$zx81, no$cpc, no$c64, no$gmb, no$k2) opublikował kolejną wersję emulatora SUPER NINTENDO - no$sns. W odróżnieniu od innych programów obecnie rozwijanych, no$sns napisany w assemblerze ma bardzo umiarkowane potrzeby jeśli chodzi o moc obliczeniową komputera - wystarczy mu Win95, 8MB RAM i procesor min. 200MHz (autor ponoć testował swoją aplikację na takiej maszynce - chodzi;P), nawet nie chce wiedzieć jak pracowałby w podobnym środowisku BSNES. Emulator posiada także rozbudowany debugger, obsługuje prawdziwą konsolę jak i pady z orginalnej maszynki.
Wersja 1.3, jak zwykle wymaga dotacji - całe 2.5$, wersja wcześniejsza 1.2 jest już dostępna bezpłatnie - jeśli ktoś się wacha, czy wesprzeć ten projekt kwotą, za którą jest w stanie kupić w knajpie 2 piwa zawsze może poczekać, aż ukaże się następna wersja.
Lester the Unlikely (Visual Concepts Entertainment, Inc., 1994)
Versions
- no$sns v1.0 - initial release
- no$sns v1.1 - same as v1.0, plus GSU and SA-1 coprocessor emulation
- no$sns v1.2 - 28 Apr 2012 - bugfixes, video/controller cleaning-up, sfc-box, etc.
- no$sns v1.3 - 14 Aug 2012 - emulates nintendo super systems, pachinko, twin tap, barcode battler
14 Aug 2012 - no$sns v1.3
- controls: auto-disables any joypads that use same port as newly enabled one
- controls: emulates four twin taps (with multitap; keyboard keys 1..8)
- controls: emulates barcode battler (paste from clipboard, or manual key-in)
- controls: emulates miracle piano (keyb only, not the undumped synthesizer)
- video: added support for directdraw4 and directdraw7 structures
- emu: emulates NSS (z80, osd, rtc, prom, eeprom, inst-rom, controls, etc)
- emu: added pachinko controller (via analog joypad y-axis forward)
- a22i: added directives for generating NSS inst-roms (see magicflr.zip)
- help: added full nintendo super system (arcade cabinet) (NSS) specs
- help: added specs on sunsoft pachinko controller, fixed barcode battler specs