Pojawiła się nowa wersja SSNES'a całkiem przyjemnego emulatora Super Nintendo, bazującego na kodzie BSnes'a. Oprócz PeCeciarzy mogą się nim cieszyć także posiadacze konsol PS3 i Xbox 360 ale to już całkowicie inna bajka, więc tylko nadmieniam:)
SSNES v0.9.5 2012-04-02
Console
- PlayStation 3 port quite complete (Squarepusher).
- Lots of work on XBox 360 port (Squarepusher).
- Add SSNES-Salamander for PS3 and 360 (Squarepusher).
General
- Add experimental audio rate control. This will dynamically adjust input rate on the fly to possibly eliminate all stuttering in video if enabled.
- Add new SSE-optimized windowed sinc resampler for improved audio quality.
- If SSNES is built on 32-bit x86 and sinc is used,
it is recommended to compile with SSE enabled for major speedup.
Old hermite resampler is still available in compile time (--disable-sinc).
32-bit Windows build still uses hermite by default. 64-bit Windows build has sinc enabled as availability of SSE can be guaranteed. - Add resampler test cases to objectively verify quality and correctness.
- Add IPS patching support.
- Add --no-patch option to disable all rom patching.
- Add compatibility layer for legacy network implementations.
- kp_plus/kp_minus detected properly again.
- Add fixes to C++ build.
- Fix regression with screenshots (Mziab).
- Bump maximum players to 8 to accomodate possible needs in future.
- Add SET_VARIABLES extension interface to libsnes. Cores can advertise support for very obscure settings that cannot be supported generically.
- Add SET_ROTATION interface to allow implementations to defer screen rotation to hardware if available.
- Add audio batch callback that improves performance of certain libsnes implementations.
- Add *_equal semantics to state tracker. Allowing checking for multiple buttons pressed at once. Useful for certain shaders.
- Fix bug with XAudio in nonblock mode.
- .cgp shaders can take absolute paths for shaders. Mostly useful on consoles.
- Add code to be able to cleanly reinit Cg.
- If output sample rate is not supported in OSS, do not fail, and use the given rate.
- Fixup compatibility with very recent FFmpeg. Should now work seamlessly with v52/v53/v54 libav*.
- Add option to use FFV1 instead when support for H.264 recording is compiled in.
- If loading a library fails on Windows, the more precise error code is logged.
- Movie playback doesn't fail if the recording and playing core doesn't match. A warning will be logged instead.
- Allow stopping movie playback early.
- Add device selection to XAudio2 and DirectSound.
- BSV movie error handling is more lenient, and tries to give warnings about possible incompatibilities rather than throw an error. (AlexFolland).
- Savestates that have path appended with ".auto" will be automatically loaded on startup. Useful for arcade-style games.
- Lots of minor bug fixes and cleanups allround.
GUI
- Make the updater more intuitive to use by adding dedicated buttons for using and downloading libsnes cores.
- Fix bug where torrentzipped archives were crashing the GUI.
wstecz02/04/2012 15:11
Inne treści związane z tematem
[multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024
Jeśli pojawia się RC to wiedz, że pełna wersja niebawem się ukaże. Multiemulator BizHawk, pozwala udawać konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, ...
[VBA] VisualBoy Advance - M 2.1.11 15/09/2024
Ukazała się nowa wersja emulatora konsol NINTENDO (CGB,GB,GBA) VisualBoy Advance-M.
[pce] GearFX 0.0.4
Ignacio Sanchez Gines (drhelius), autor emulatora GearBoy (Nitendo GameBoy), GearSystem (Sega Master System) i GearColeco (Colecovision) zabrał się za nowego udawacza - tym razem na ogień poszła konsola Turbographx 16 lub jak to woli PCE Engine.
Na obecnym etapie grać się da na tym średnio (naprawdę nie brakuje dobrych emulatorów tej platformy - wystarcze wspomnieć o bardzo ...
[multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;)
Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.22 Final pojawiła się 19 listopada 2023 r.
[WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024
W sumie w czasie moich ostatnich wakacyjnch wojaży z nowinek nowa wersja Cemu jest chyba najbardziej istotna do odnotowania. Co prawda, ten emulator konsoli Nintendo WiiU pojawia się dość regularnie w kanale automatycznych buildów, jednak należy przyjąć, iż ogłoszenie nowej pełnej wersji programu zamyka jakiś cykl deweloperski tego projektu.