Pojawiła się nowa wersja SSNES'a całkiem przyjemnego emulatora Super Nintendo, bazującego na kodzie BSnes'a. Oprócz PeCeciarzy mogą się nim cieszyć także posiadacze konsol PS3 i Xbox 360 ale to już całkowicie inna bajka, więc tylko nadmieniam:)
SSNES v0.9.5 2012-04-02
Console
- PlayStation 3 port quite complete (Squarepusher).
- Lots of work on XBox 360 port (Squarepusher).
- Add SSNES-Salamander for PS3 and 360 (Squarepusher).
General
- Add experimental audio rate control. This will dynamically adjust input rate on the fly to possibly eliminate all stuttering in video if enabled.
- Add new SSE-optimized windowed sinc resampler for improved audio quality.
- If SSNES is built on 32-bit x86 and sinc is used,
it is recommended to compile with SSE enabled for major speedup.
Old hermite resampler is still available in compile time (--disable-sinc).
32-bit Windows build still uses hermite by default. 64-bit Windows build has sinc enabled as availability of SSE can be guaranteed. - Add resampler test cases to objectively verify quality and correctness.
- Add IPS patching support.
- Add --no-patch option to disable all rom patching.
- Add compatibility layer for legacy network implementations.
- kp_plus/kp_minus detected properly again.
- Add fixes to C++ build.
- Fix regression with screenshots (Mziab).
- Bump maximum players to 8 to accomodate possible needs in future.
- Add SET_VARIABLES extension interface to libsnes. Cores can advertise support for very obscure settings that cannot be supported generically.
- Add SET_ROTATION interface to allow implementations to defer screen rotation to hardware if available.
- Add audio batch callback that improves performance of certain libsnes implementations.
- Add *_equal semantics to state tracker. Allowing checking for multiple buttons pressed at once. Useful for certain shaders.
- Fix bug with XAudio in nonblock mode.
- .cgp shaders can take absolute paths for shaders. Mostly useful on consoles.
- Add code to be able to cleanly reinit Cg.
- If output sample rate is not supported in OSS, do not fail, and use the given rate.
- Fixup compatibility with very recent FFmpeg. Should now work seamlessly with v52/v53/v54 libav*.
- Add option to use FFV1 instead when support for H.264 recording is compiled in.
- If loading a library fails on Windows, the more precise error code is logged.
- Movie playback doesn't fail if the recording and playing core doesn't match. A warning will be logged instead.
- Allow stopping movie playback early.
- Add device selection to XAudio2 and DirectSound.
- BSV movie error handling is more lenient, and tries to give warnings about possible incompatibilities rather than throw an error. (AlexFolland).
- Savestates that have path appended with ".auto" will be automatically loaded on startup. Useful for arcade-style games.
- Lots of minor bug fixes and cleanups allround.
GUI
- Make the updater more intuitive to use by adding dedicated buttons for using and downloading libsnes cores.
- Fix bug where torrentzipped archives were crashing the GUI.
wstecz02/04/2012 15:11
Inne treści związane z tematem
![[n64] Project64 v1.6.4 Legacy Final & End 22/03/2024](https://www.t2e.pl/Photos//www/photo/202307/project64-legacy-logo.jpg,134)
Project64 Legacy próbuje kontynuować legendę, swego czasu, prawie idealnego emulatora Nintendo 64, korzystając ze źródeł wersji 1.7 (i skrzętnie omijając przynajmniej oficjalnie poprawki z rozwijanego Project64.
To kolejna już finalna wersja tej ścieżki w sumie, legendarnego emulatora - cóż... takie czasy.
Według zapowiedzi to finalna wersja tej mutacji ...
![[n64] Project64 v1.6.2 (Vulnerability Fix) R2 20/06/2024](https://www.t2e.pl/Photos//www/photo/202307/project64-legacy-logo.jpg,134)
Nie to nie zmartwychwstanie emulatora Nintendo 64 Project64 - tylko poprawki do ostatecznej wersji. Więcej informacji na discordzie.
[n64] Simple64 v2024.06.1 13/06/2024
Dawniej M64p a teraz po prostu Simple64. Fork muppena - emulatora Nintendo64 z paraLLEl-RDP (emulacja chipu graficznego N64, napisanego praktycznie od nowa i wykorzystującej bibliotekę Vulcan, czyli jest ciut szybciej) i frontendu, który tak samo jak emulator zmienił on nazwę na simple64gui.
Całość to ciekawa alternatywa dla statecznych, emerytowanych projektów emulacji tej ...
![[NDS] DESMUME 0.0.0.1378 (4a53a30b) DevBuild 13 May, 2024](https://www.t2e.pl/Photos/www/picphoto/effaf99c1.jpg,134)
O Desmume i jego deweloperskich wersjach DeSmuMe naprawdę dawno już nie wspomniałem. Projekt ma się dobrze i cały czas coś się dzieje na zapleczu, może nie jest już tak spektakularnie gdy w zasadzie był jedynym żywym wśród emulatorów Nintendo DS, ale jednak. Sporym minusem zabawy z DeSmume jest ostatnio problem z dostępem do buildów z AppVeyor, w sumie nie ...
![[SNES] DevSnes9x 1.63-1421 (a9e64edf) DevBuild 13 Jun, 2024](https://www.t2e.pl/Photos/www/picphoto/5ef97baf1.jpg,134)
Nowy Devbuild emulatora konsoli Super Nintendo - Snes9X z Snes9X AppVeyor. Obiecuję od czasu, do czasu zerkać zwłaszcza gdy poprawki będą dotyczył wersji Windows (pozostałe warto śledzić na stronie projektu). Ostatnie zmiany dotyczą w szczególności MacOS, nic tu dla Windowsowców;). Wersję pod MacOS można pobrać z tego automatu - ackolwiek najnowsza wersja jeszcze ...