Mateusz Viste pewnie podrzucił mi info o nowej wersji swojego emulatora Nintendo GameBoy dla linuksa (x86/x64) i Windows (x86), jednak jeszcze nie zerknąłem do poczty;) Czas zobaczyć, co też nowego pojawiło się w naszym rodzimym projekcie, który pozwoli przypomnieć sobie monochromatyczny świat tych konsolek.
Update: Byłbym nie fair w stosunku do autora, który wrzucił też parę słów od siebie dotyczących tej wersji emulatora, a tak jak pisałem wcześniej ogólne zamieszania chorobowo-przeprowadzkowe "uchroniło" mnie od przeglądania korespondencji:
Warte uwagi są dwie pozycje: optymalizacja kodu powodująca wzrost wydajności emulatora o 1500%, oraz dodanie funkcji gry sieciowej poprzez emulację połączenia szeregowego konsoli GameBoy (funkcja ta jest mocno eksperymentalna, nie działa w 100% stabilnie, oraz wymaga bardzo dobrej łączności pomiędzy graczami - w praktyce obaj muszą znajdować się w tym samym LANie).
zBoy v0.51 [14 Jan 2012]
- Fixed a bug in the emulation of the "POP AF" CPU instruction (was wrongly setting the F register),
- Fixed a bug in the emulation of the "DAA" CPU instruction,
- Fixed a bug in the emulation of RR and RL CPU instructions (the flag Z must be set accordingly to the result),
- Fixed a bug in the emulation of "LD HL,SP+n" and "ADD SP,n" CPU instructions (wrong update of Carry and Half Carry flags),
- Fixed a bug in the command line parameters parser, that could lead to crash of the emulator in case of incorrect parameters passed to zBoy,
- Added a micro tile cache to the backgroung generation engine,
- Added the --nocpuidle option to make zBoy not idling the CPU when having some spare time (this option might give better results on hi-latency systems),
- Added EXPERIMENTAL support for serial link emulation (two player mode over network) - this feature is in early alpha stage, so not rock stable yet (it also requires a very good network connectivity between both peers), successfully tested on Tetris, Tetris 2, Tetris Blast, Kwirk and Dr. Mario,
- Replaced the --skipframes option by --limitfps (allows to limit the FPS emulation rendering in the range 1..60 FPS),
- General code optimizations - the emulation speed has increased about 15x (Super Mario Land passed from 80 to 1200 FPS on my laptop),
- Heavy code cleanup to make zBoy compiling without warnings in -pedantic mode.
Zboy 0.5 changelog (4 09 2011).
- zBoy has been entirely rewritten in C language, using SDL for input, video and timing routines,
- Added support for 8x graphic scaling (which ends up with a game resolution of 1280x1152),
- Added support for screensaver inhibition under Windows (--NOSCREENSAVER),
- Palette customization has been hardcoded into zBoy (no support for external palette files anymore, but you can choose an alternative palette from a predefined set of palettes),
- Fixed the time adjustment routine (it doesn't speeds up over 100% of normal game speed after being late for some time),
- Replaced the EPX graphic filter by Scale2x (slightly faster), and renamed EPX3 by Scale3x (which is the technically correct name),
- Made the Scale2x scaling the default one,
- Dropped DOS support,
- Dropped fullscreen support,
- Fixed the ADC opcode emulation (wasn't setting the C flag when carry from bit 7) - this made all the Megaman serie playable,
- Fixed the SBC opcode emulation (wasn't setting the C and H flags properly),
- Implemented the gameboy type checking via the FF00h joypad register,
- Added the possibility to disable the graphic "Window" used in many games (by default under the F3 key),
- Fixed a bug in IRQ generated by the coincidence register - was generating several IRQs in one scanline (now it generates only one IRQ for a matching scanline) - this made the intro of Prince of Persia working.
Inne treści związane z tematem
[retro] ScummVM 1.4.0 - Na dziesięciolecie projektu
Nowa aktualizacja środowiska ScummVM, które pozwala na nowo odkrywać czar starych gier typu "point and click", na praktycznie każdej platformie, począwszy od Amigi a skończywszy na urządzeniach mobilnych.
Nowa edycja, na dziesięciolecie projektu, została specjalnie opublikowana 11 listopada o godz. 11:11, ot taki miły i przyjemny smaczek:). Podsumowująca notka ...
[GB] Zboy 0.5
Mateusz Viste podrzucił info o nowej wersji swojego emulatora Nintendo GameBoy dla linuksa (x86/x64) i Windows (x86). Jak autor informuje:
Wersja v0.50 jest przepisana i skompilowana w języku C (poprzednie wersje pisałem w FreeBASICu), dzięki czemu zBoy stał się szybszy, oraz łatwiejszy w portowaniu na inne platformy. W wersji tej poprawiłem także kilka drobnych błędów, m.in. ...
Reduks
[projekty] Bajtek Redux nr 5-6/86
Kolejny numer reduksu do pobrania, niestety z paroma niedociągnięciami, które mam nadzieję uda mi się zwalczyć w wyższych wersjach.
Bajtek 5 - 6 to przede wszystkim numer poświęcony AMSTRADOWI, oprócz charakterystyki CPC464, znajdziemy w nim pierwsze listingi na tą naprawdę ciekawą i potwornie niedocenioną konstrukcję z lat osiemdziesiątych.
[GB] Zboy 0.12
Mateusz Viste opublikował nową wersję swojego emulatorka NINTENDO GAMEBOY, nawet ze względu na to, że to nasz rodzimy, Polski projekt, warto go śledzić i odnotować, poprawki przynoszą wizualnie poprawę w skalowaniu okna emulatora i poprawki błedów mogących prowadzić do zawieszenia emulatora.
zBoy wspiera także kilka dodatkowych funkcji, jak inteligentne zapamiętywanie ...