Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami pojawiła się kolejna "pełna" wersja emulatora całej rodziny komputerów AMIGA - WinUAE 2.6.0. Znając jego autora, za parę dni pojawią się pierwsze bety nowej serii testowej;) a póki co, zobaczmy czegoś się doczekaliśmy w obecnej wersji programu.
WinUAE 2.6.0 [16.05.2012]
New features:
- Full 68030, 68040 and 68060 MMU emulation. Amix, Linux, NetBSD, Enforcer,
- WHDLoad MMU option and more fully working.
- Game Ports panel Remap GUI rewritten, more intuitive, supports manually added events.
- SCSI and ATAPI (IDE) CD drive emulation.
- Built-in full CHD CD and HD image support. HD image support is read-only.
- Partial partition hardfile on the fly eject/replacement support, requires filesystem that has removable drive support.
- Multiple Direct3D shader filters can be enabled simultaneously, optionally shader can be now run after scaling and filtering.
- Directory filesystem shortcut (.lnk) and symbolic links are mapped to Amiga soft links.
- Added support for mountlist-like hardfile configuration files.
- 100Hz+ vsync mode black frame insertion support, reduces LCD motion blur.
Updates:
- A590/A2091/A3000 SCSI emulation compatibility improved. (Amix, NetBSD etc..)
- A2065 network adapter compatibility improved. (Early NetBSD versions)
- Multithreaded IDE and SCSI emulation, slow read or write operations won't temporarily pause the emulation anymore.
- When CPU double faults, emulated CPU is halted instead of forcing instant emulated hardware reset.
- Custom chipset emulation improved.
- Full Amiga file timestamp resolution (1/50s) support on FAT directory filesystems.
- Max supported resolution increased to 8192*8192 (NV Surround/AMD Eyefinity)
- CD32 CD detection works again in JIT mode.
- AROS ROM replacement updated.
Bug fixes:
- If display mode switched from RTG to native (or vice versa) and WinUAE window had no focus: emulation incorrectly started receiving keyboard input.
- 1.5M chip ram option didn't work.
- GamePorts panel Swap Ports button cleared custom mappings.
- 68060 CPU and More compatible checked was unreliable.
- 68040/68060 no FPU/FPU disabled exception stack frame fixed.
- A2024 and Graffiti emulation memory leak fixed.
- FPU rounding mode was reset when using filters.
- Some USB game controllers had ghost events (move axis, button event is triggered or vice versa)
- CD32 CDs with multiple tracks didn't boot.
wstecz16/05/2013 23:51
Inne treści związane z tematem
[multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024
Jeśli pojawia się RC to wiedz, że pełna wersja niebawem się ukaże. Multiemulator BizHawk, pozwala udawać konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, ...
[c64] Dev WinVice 3.8.x R45348 28/09/2024
Kolejna deweloperska odsłona projektu Vice, która pojawiła się naprawdę w zaskakującym tempie jak na ten projekt emulatora komputerów firmy Commodore - począwszy od staruszka PET a skończywszy na maszynkach z serii C264 (C+, C+4, C116).
Binarki zostały udostępnione przez Zibri na GitHubie, alternatywnie, w miarę świeżą wersję, można również pobrać z serwisu ...
[c64] CBM prg Studio 4.4.0 1/09/2024
Arthur Jordison opublikował CBM prg Studio w wersji 3.20.0 czyli wygodny framework, pozwalający nie tylko na edycję plików napisanych w basicu ale też assemblerze. Dodatkowo Studio posiada moduł do tworzenie duszków ("sprite"), edycji fontów i obsługi SID'ów. Nowa wersja to wsparcie dla Mega65 czyli próbą odświeżenia ideii Commodore C65 w ...
[c64] Dev WinVice 3.8.x R45331 05/09/2024
Kolejna deweloperska odsłona projektu Vice, która pojawiła się naprawdę w zaskakującym tempie jak na ten projekt emulatora komputerów firmy Commodore - począwszy od staruszka PET a skończywszy na maszynkach z serii C264 (C+, C+4, C116).
Binarki zostały udostępnione przez Zibri na GitHubie, alternatywnie, w miarę świeżą wersję, można również pobrać z serwisu ...
[c64] Dev WinVice 3.8.x R45279 07/08/2024
Kolejna deweloperska odsłona projektu Vice, która pojawiła się naprawdę w zaskakującym tempie jak na ten projekt emulatora komputerów firmy Commodore - począwszy od staruszka PET a skończywszy na maszynkach z serii C264 (C+, C+4, C116).
Binarki zostały udostępnione przez Zibri na GitHubie, alternatywnie, w miarę świeżą wersję, można również pobrać z serwisu ...