Emulator konsoli Atari 7800 - emu7800 autorstwa Mike Murphy'ego został zaktualizowany do wersji 1.6. Brak zmian w samym emulacji, dodano tylko do wersji d2d (Windows Store) możliwość odpalenia romów, które program nie jest w stanie sam rozpoznać - jednak w tym wypadku bez znajomości typu cartridża jesteśmy bez szans;)
Ballblaze (Epyx, Inc., 1985)
Emu7800 29.11.2013 v1.6
- EMU7800.D2D: Included EMU7800.Launcher.exe to enable launching of ROMs not recognized by EMU7800 D2D
- EMU7800.D2D: Corrected paddle swapping
- EMU7800.D2D: Minor correction in .a78 file recognition
- Project format updates to VS2013 (applicable to source release only)
- No changes to the core emulation library
- No changes to EMU7800 Classic
v1.5
- Release of Win32 port of new Windows Store version (a.k.a., "EMU7800 D2D")
- Source distribution includes source code for the new D2D version, as well as a POKEY sound emulator for homebrew developers
- Upgrade to .NET 4.5
- Windows Installer and ClickOnce installations are now discontinued. Source and binaries for the Windows Desktop are distributed exclusively as .zip archives. For a no-hassle installation experience, look for EMU7800 in the Windows Store—free with no advertisements
- EMU700.DumpBin.exe utility included to assist in making updates to the ROMProperties.csv rom-recognizer repository by reading a.78 headers and computing MD5 hashes
- No changes to the core emulation library
v1.4
- Added several 7800 homebrew entries to ROMProperties.csv (the list of recognized ROM files.)
- Windows Phone: Added hardware keyboard support, changed genre to apps.games, added more 7800 homebrews
v1.3
- 7800 Emulation Fixes:
- Discovered that Asteroids, Pole Position, and Xevious use a scheme to detect the joystick type (2600 vs. 7800) and alters the controller mapping accordingly. Brakes now work in Pole Position and missles and bombs are on separate joystick buttons in Xevious (thanks to Tom Hafner for the hardware report)
- Moved VBLANK OFF up by four scanlines, making the track selection screen in Pole Position II work with the joystick (thanks to Tom Hafner for the hardware report)
- Added support for the 2600-daptor II device, enabling use of real 7800 joysticks and 2600 keypad controllers
- Changed default keyboard bindings such that Z=Left 7800 Fire Button and X=Right 7800 Fire Button (previously transposed)
- Serialization fixed for the 78S4 cart type, affecting Karateka, RealSports: Baseball, Tank Command, and Water Ski
- Fixed: Integration of .zip format for ROM files prevented use of 7800 BIOS startup screen
- Windows Phone: By popular demand, added D-Pad input control
→ NOWSZY [ATARI] Emu7800 5.4.0.1 8/04/2024
emu7800 v5.4.0.1 08/04/2024
- .net sdk update; lightgun movement fix
→ NOWSZY [ATARI] Emu7800 5.3.0.1 29/12/22
Fatal Run (Atari Corporation, 1990)
Emu7800 5.3.0.1 28/12/2022
- restore titlebar icon, update to 7.0.101
Emu7800 5.3.0.0 1/12/2022
Imposible (Atari Corporation, Dec, 1988). Epyx, Inc
Emu7800 5.2.0.0 1/07/2022
Apple Snaffle (Mark Ball, 2010)
Emu7800 5.1.0.0 9/11/2021
Emu7800 5.0.0.6 9/07/2021
- Fixed bugs related to mouse input, menu jitter, different controller configurations per ROM; SDK updated to 5.0.301.
Ballblaze (Epyx, Inc., 1985)
Emu7800 31.05.2014 v1.8
- Initial release for Android (see above for download link)
- EMU7800.D2D.exe, EMU7800.Launcher.exe: Added ability to start a recognizable ROM by providing its path on the command-line
- No changes to the core emulation library
- No changes to EMU7800 Classic
Dig Dug (Atari Corporation, 1987)
Emu7800 31.05.2014 v1.7
- Increased joystick deadzone to make Xbox 360 wireless controllers usable under Windows 8.1
- Added the ability to swap input jacks via the W key
- No changes to the core emulation library
- No changes to EMU7800 Classic
Inne treści związane z tematem
[Atari] AtariOnLine: Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari
Bubble Bobble to jeden z tych tytułów, które na 8-bitowe Atari w epoce się nie pojawiły. Gra powstała w 1986 roku w formie automatu arcade i zdobyła tak ogromną popularność, że zaowocowało to w następnych latach wieloma innymi grami opartymi na podobnym schemacie, a także z chęcią portowano ją na komputery domowe. Pojawiła ...
[Atari] AtariOnLine: Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari
Dnia 24 sierpnia 2024 roku po raz trzydziesty czwarty spotkaliśmy się w ramach imprezy K.W.A.S., tym razem w Krakowie, na Uniwersytecie Jagiellońskim, w pracowni UBU Lab. Spotkanie trwało ponad 6 godzin, udział wzięło 25 osób, co wypełniło salkę do ostatniego miejsca. Więcej o zlocie na AtariOnline.pl znajdziecie w wielu artykułach, a ...
[Atari] AtariOnLine: Nocne Retro Granie w Poznaniu
Organizatorzy imprezy Nocne Retro Granie i Przyjaciele napisali do nas:Zapraszamy serdecznie na wyjątkowe wydarzenie w Poznaniu, które odbędzie się w dniach 12-13 października 2024 roku! To idealna okazja, by przenieść się w świat retrokomputerów oraz wziąć udział w inspirujących prelekcjach na temat demosceny – kultury cyfrowej, ...
[Atari] AtariOnLine: O kodowaniu efektów dema na Atari STE
Obiecaliśmy, że koderzy bardzo szczegółowo opowiedzą o wybranym przez czytelników AtariOnline.pl efekcie z ich dema The Coders' Guide to the Demoscene, zorganizowaliśmy ankietę, w której czytelnicy oddali wiele głosów nie na konkretny efekt, ale na możliwość, by koderzy sami wybrali, o czym chcą opowiedzieć. Opłaciło ...
[Atari] AtariOnLine: Co nowego dla Atari Portfolio?
Ostatnio odbyło się nasze piąte online'owe spotkanie miłośników Atari Portfolio. Tym razem prowadził je ponownie SzymonU, a specjalnym gościem był inny Szymon, który opowiadał o swoim rozwiązaniu do PoFo. Nie będę zdradzał szczegółów, bo spotkanie było mega ciekawe i warte jest obajrzenia. Nagranie i montaż: Misza. ...