Nowa wersja tego emulatora NINTENDO 64. Co prawda, MuppenPlus może sprawić trochę kłopotów mniej wprawnym użytkownikom (wymagana znajomość linii komend, w końcu Muppen wywodzi się spod linuksa), jednak można przy odrobinie samozaparcia przyzwyczaić się do parametrów z palca.
Niewygody GUI emulator wynagradza całkiem dobrymi parametrami emulacji, warto więc po niego sięgnąć.
Mupen64Plus v2.0 - July 4, 2013
All Modules
- New: MS Visual Studio 2012 project files
- Makefiles: support for ARM, PPC, and MINGW architectures
- Makefiles: support for cross-compiling (MXE win32 builds under Unix)
- Support (building from source) for new SDL 2.0 library
Audio-SDL Plugin
- Add support for resampling with speexdsp library
- Add more resampling quality options
- Bugfix: Don't assume OSS is installed in all linux systems.
- Make SDL volume handling the default, since OSS is no longer included in the kernel.
- Minor refactoring of volume handling code.
Console-UI Front End Application
- Only build system changes
Core Emulator Library
- Fixes for various games (DK64, Zelda, Blast Corps)
- Add Ari64's dynamic recompiler for x86 (32-bit) and ARM
- Improved PJ64 savestate loading
- Support video window resizing (with help from video plugin and front-end application)
- Auto-detect savestate type (Mupen64Plus or PJ64) when loading from a slot
- Many various code cleanups in core from casualjames
- Debugger code cleanup
Input-SDL Plugin
- Re-write auto-configuration logic to be more user friendly. Add new 'mode' parameter.
- Support for 6 new joysticks
- Work-around for buggy xboxdrv which results in no rumble
- Bugfix: crash when rumble used with controller #4
Video-Glide64mk2 Plugin
- Brand new video plugin which has been ported to Mupen64Plus
Video-Rice Plugin
- Support for resizable video window
- Add support to build and run with OpenGL ES 2.0
- Improve hi-resolution texture loading support
- Fix texture CRC calculation for non-x86 (or NO_ASM) platforms
RSP-HLE Plugin
- Add support for MusyX ucode detection
- Support JPEG decoding used in Pokemon Stadium Japan
- Lots of refactoring to clean up code
F-zero X (Nintendo of America Inc., Oct 26, 1998). Photo@project
- Mupen64++ (Kaillera Supported, last version until Okaygo lost the source code) is the most compatible Kaillera netplay emulator in terms of games. I have compiled it with the default Jabodirect3d8 GFX plugin and removed all audio plugins besides Azimer's HLE (to avoid desync). I also added GLide64 Finale version for certain games like Mario Tennis. I also added the Original Kailleraclient under "Supraclient" so if the regular P2P Kaillera client doesn't work you have a backup option.
Inne treści związane z tematem
[multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024
Jeśli pojawia się RC to wiedz, że pełna wersja niebawem się ukaże. Multiemulator BizHawk, pozwala udawać konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, ...
[pce] GearFX 0.0.4
Ignacio Sanchez Gines (drhelius), autor emulatora GearBoy (Nitendo GameBoy), GearSystem (Sega Master System) i GearColeco (Colecovision) zabrał się za nowego udawacza - tym razem na ogień poszła konsola Turbographx 16 lub jak to woli PCE Engine.
Na obecnym etapie grać się da na tym średnio (naprawdę nie brakuje dobrych emulatorów tej platformy - wystarcze wspomnieć o bardzo ...
[multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;)
Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.22 Final pojawiła się 19 listopada 2023 r.
[WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024
W sumie w czasie moich ostatnich wakacyjnch wojaży z nowinek nowa wersja Cemu jest chyba najbardziej istotna do odnotowania. Co prawda, ten emulator konsoli Nintendo WiiU pojawia się dość regularnie w kanale automatycznych buildów, jednak należy przyjąć, iż ogłoszenie nowej pełnej wersji programu zamyka jakiś cykl deweloperski tego projektu.