!

[NDS] DeSmuMe 0.9.9

[1] @ Wtorek, 30 Kwietnia 2013 23:05CET

[NDS] DeSmuMe 0.9.9

DeSmuMe, emulatorNINTENDO DS doczekał się w końcu nowej stabilnej wersji, a na sourceforge udostępniono oficjalne binarki wersji 0.9.9 - kolejna wg. zapowiedzi zeromousa 0.9.10 - czyli DesMuMe jeszcze nie zasłużył na 1.0.0:P

DesMuMe 0.9.8 -> 0.9.9 (r4228-r4591-r4623)

Yes, it's been a while since the last release, but we haven't been completely idle. There's a brand new jit cpu core which yields some impressive speedups!

General/Core:

  • !!!: add optional arm cpu jit (functioning on x86 and x64 hosts only)
  • bug: we're not going to list 70% of the emulation fixes, as is traditional.
  • bug: savestate reliability fixes related to halt states, gxstat, firmware
  • bug: lua: fix readbyterange, gdscreenshot functions
  • bug: commandline slot-1 handling straightened out
  • enh: fixes and additions to resize filter options

Graphics:

  • enh: opengl 3d driver compatibility improvements
  • bug: fix giant regression from 0.9.7 that left garbage from previous frames on the screen in some games
  • bug: 3d: fix some single poly pixels
  • bug: 3d: fix some polygon and texture coloring bugs on big-endian systems

Windows:

  • bug: fixes to advanscene DB import
  • bug: fix some full screen stretching bugs
  • enh: add xaudio2 output driver
  • enh: add opengl display method (as opposed to directdraw), with controllable bilinear filter
  • enh: upgrade archive handling system, lzma2 supported
  • enh: reorganize main menu quite a bit
  • enh: add rotation hotkeys, and hotkey to control mouse cursor visibility
  • enh: memory viewer improvements and fixes
  • enh: improve interface for rom eject to prevent accidents and improve usefulness (hide in slot-1 config screen)

Cocoa:

  • bug: fix missing display when running on OS X v10.8 Mountain Lion
  • bug: fix possible sound crash when using Dual SPU Synch/Asynch
  • bug: fix File menu items being disabled after the file migration sheet is used
  • bug: fix window resizing issues
  • bug: fix text rendering in About box
  • enh: show the icon and name of the loaded ROM
  • enh: add Support Request and Bug Report forms to the Help menu
  • enh: add more detailed info to the About box
  • enh: add OpenGL as a 3D rendering option
  • enh: add support for MSAA when using OpenGL as the 3D rendering engine
  • enh: add V-Sync option
  • enh: add Display Orientation, Display Order, and Display Separation options for Combo Display mode
  • enh: add HQ4xS filter
  • enh: completely revamp the user interface for Input Preferences
  • enh: many emulator commands may now be mapped
  • enh: add ability to map an input to user-defined touch screen coordinates
  • enh: add support for saving and applying input profiles
  • enh: add support for using an audio file for the microphone input
  • enh: add sine wave tone generator for microphone input
  • enh: add support for multiple display windows (File > New Display Window)
  • enh: add support for SLOT-1 devices (Emulation > Show SLOT-1 Manager)
  • enh: overall performance and stability improvements
  • enh: miscellaneous user interface improvements

 

DesMume[SVN 4627]

Author: zeromus | Date: 28 kwietnia 2013 07:48:15

  • fix advanscene import

 

 

wstecz30/04/2013 23:05
Inne treści związane z tematem
[multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024 [multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024
Jeśli pojawia się RC to wiedz, że pełna wersja niebawem się ukaże. Multiemulator BizHawk, pozwala udawać  konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, ...
[VBA] VisualBoy Advance - M 2.1.11 15/09/2024 [VBA] VisualBoy Advance - M 2.1.11 15/09/2024
Ukazała się nowa wersja emulatora konsol NINTENDO (CGB,GB,GBA) VisualBoy Advance-M.
[pce] GearFX 0.0.4 [pce] GearFX 0.0.4
Ignacio Sanchez Gines (drhelius), autor emulatora GearBoy (Nitendo GameBoy), GearSystem (Sega Master System) i GearColeco (Colecovision) zabrał się za nowego udawacza - tym razem na ogień poszła konsola Turbographx 16 lub jak to woli PCE Engine. Na obecnym etapie grać się da na tym średnio (naprawdę nie brakuje dobrych emulatorów tej platformy - wystarcze wspomnieć o bardzo ...
[multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024 [multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;) Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.22 Final pojawiła się 19 listopada 2023 r.
[WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024 [WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024
W sumie w czasie moich ostatnich wakacyjnch wojaży z nowinek nowa wersja Cemu jest chyba najbardziej istotna do odnotowania. Co prawda, ten emulator konsoli Nintendo WiiU pojawia się dość regularnie w kanale automatycznych buildów, jednak należy przyjąć, iż ogłoszenie nowej pełnej wersji programu zamyka jakiś cykl deweloperski tego projektu.
Dodatkowe informacje
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU