Martin Korth autor popularnej serii emulatorów no$cash (no$sns,no$gba,no$nes, no$msx, no$sns, no$cpc, no$c64, no$gmb, no$k2) dorzucił kolejny emulator - tym razem na jego warsztat trafił udawacz konsoli SONY Playstation I - no$psx.
Tym razem, tak jak i poprzednio, skaner antyvirusowy blokuje mi dostęp do pliku (Win32:MalOb-ID [Cryp]), na 88% jest to false-positive, dla odważnych - http://nocash.emubase.de/no$psx.zip.
19 Mar 2013 no$psx v1.4
- gpu: vram-fill-cmd: fixed size/wrapping/rounding/masking for GP0(02h)
- gpu: vram-copy-cmd: fixed size/wrapping (die hard trilogy 2 uses xsiz=FFFEh)
- cdrom loader: loads some relevant cdrom "root" sectors (with date/region info)
- cdrom: for .exe files, forwards region from EXE header to cdrom licence sector
- cdrom: produces SCEx string matched to region (from cdrom licence sector)
- cdrom: supports setloc+play (without seek command) (used by Tactics Ogre)
- video: matches game-window-height to pal/ntsc region (and width to 4:3 ratio)
- video: allows free game window sizing (with snapping near N*100% zoom factors)
- controls: automatic analog/digital joypad mode support (based on iso date)
- controls: emulates analog joypad (with analog axes, config cmds, and L3/R3)
- controls: emulates analog joystick (with ID=5A53h, without L3/R3 buttons)
- controls: emulates namco-guncon-lightgun (via mouse)
- controls: emulates sony-mouse-controller (via mouse)
- controls: emulates dancemat (via Q,W,E,A,D,Z,X,C or numeric keypad)
- controls: suppresses L3/R3 buttons in digital joypad mode
- help: added caution on delay between slot.sel and 1st.cmd.byte (analog pad)
- help: added plugging and unplugging cautions for controllers and memory cards
- help: added info on analog joypad range (mechanical/digital/centering areas)
- help: added dance mat specs (as far as known; which leaves many questions)
- help: added notes on unknown mouse bits and on konami lightgun "x0h" byte
- help: added lots of basic info on the different psx fishing controllers
- help: added some basic info on i-mode adpator (part number and list of games)
- help: added note on super-early irq10 lightgun patch (hooked 00000080h vector)
- help: added multitap specs (memcard access, and two controller access methods)
- help: added note on BIOS "buNN:" support (and problems) for multitap slots A-D
- help: added note on cdrom auto-pause function for end-of-audio-tracks
- help: added component list/chipset pin-out for multitap and digital/analog pad
- help: corrected guncon specs (VERY different as in sporting clays source code)
- help: corrected gpu vram fill/copy command specs (size/wrapping/rounding/etc)
- help/cdrom: specs and support for older v1 (and v0) .cdz file format versions
- controls: allows to assign analog-PC-axis as digital-PSX-button (xbox 360 pad)
- debug: added optional joypad-command logging to TTY window (see TTY menu bar)
- bios: pad_card_sweep_stuck_ack (when possible sweep stuck ack before access)
- bios: pad_card_timeout_value (prevent hanging on stuck ack during access)
- bios: pad_card_post_sel_delay (for slow devices like mouse and analog joypad)
Inne treści związane z tematem
[multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024
Jeśli pojawia się RC to wiedz, że pełna wersja niebawem się ukaże. Multiemulator BizHawk, pozwala udawać konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, ...
[pce] GearFX 0.0.4
Ignacio Sanchez Gines (drhelius), autor emulatora GearBoy (Nitendo GameBoy), GearSystem (Sega Master System) i GearColeco (Colecovision) zabrał się za nowego udawacza - tym razem na ogień poszła konsola Turbographx 16 lub jak to woli PCE Engine.
Na obecnym etapie grać się da na tym średnio (naprawdę nie brakuje dobrych emulatorów tej platformy - wystarcze wspomnieć o bardzo ...
[multi] DSP 0.23VIP3 1/09/2024
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;)
Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.22 Final pojawiła się 19 listopada 2023 r.
[WIIU] Cemu v2.2 8/09/2024
W sumie w czasie moich ostatnich wakacyjnch wojaży z nowinek nowa wersja Cemu jest chyba najbardziej istotna do odnotowania. Co prawda, ten emulator konsoli Nintendo WiiU pojawia się dość regularnie w kanale automatycznych buildów, jednak należy przyjąć, iż ogłoszenie nowej pełnej wersji programu zamyka jakiś cykl deweloperski tego projektu.