Ready/Run
Takie sobie archiwum listingów ze starych magazynów komputerowych
-
Numeryczna metoda znajdowania wartości pierwiastków funkcjiiProgram nie tylko oblicza pierwiastki, ale również wykreśla funkcję w rozpatrywanym przedziale, zaznacza na wykresie położenie osi X i Y (liniami przerywanymi) oraz położenie znalezionych miejsc zerowych.
Autor listingu: Tomasz Kostryński
Listing nadesłał: Faust, Andys
Język programu: brak danych
Stan listingu:
4Listing gotowy - uruchamia się na emulatorze lub realnej maszynie zgodny z listingiem zamieszczonym w periodyku
-
Weryfikacja programów na kasecieUżytkownicy mikrokomputerów ATARI mający do dyspozycji magnetofon kasetowy jako pamięć masową niejednokrotnie stają przed problemem, czy zapisany właśnie na taśmie program — efekt wielogodzinnej nieraz pracy, zapisał się bez błędów i da się następnie bez kłopotów wczytać. ATARI BASIC nie ma instrukcji pozwalającej na sprawdzenie poprawności zapisu na taśmie. Przedstawiony tutaj program pozwala w znacznym stopniu wyeliminować tę niedogodność.
Autor listingu: Mariusz J. Giergiel
Listing nadesłał: Bluki
Język programu: brak danych
Stan listingu:
4Listing gotowy - uruchamia się na emulatorze lub realnej maszynie zgodny z listingiem zamieszczonym w periodyku
-
Renumeracja programów w języku basicPrzedstawiony program pozwala przenumerować linie programu w języku BASIC. Zmienia on numery linii i odwołania do nich (np. w instrukcjach GOTO, GOSUB, TRAP itp.). Program renumerator należy zapisać instrukcią LIST „C:" w przypadku korzystania z magnetofonu, lub instrukcją LIST „D:REUM.LST" w przypadku korzystania ze stacji dyskietek.
Autor listingu: Mariusz J. Giergiel
Listing nadesłał: Bluki
Język programu: brak danych
Stan listingu:
4Listing gotowy - uruchamia się na emulatorze lub realnej maszynie zgodny z listingiem zamieszczonym w periodyku
-
AnimacjaMikrokomputery ATARI oferują sze- rokie możliwości łatwego tworzenia ru- chomych obrazów, co w połączeniu z bo- gatą kolorystyką stwarza niepo wtarzal- ną szansę dla programistów — ekspery- mentatorów. Poniżej zamieszczamy krótki pro- gram w BASIC-u, który pozwoli zobrazo- wać użycie techniki przełączania stron i, mamy nadzieję, zachęci czytelników do dalszego eksperymentowania. Program ten będzie działał na wszyst- kich komputerach ATARI wyposażonych w minimum 32 K pamięci operacyjnej (800XL, 130XE). Na podstawie ANTIC 9.85
Autor listingu: Marek Kuliński
Listing nadesłał: Bluki
Język programu: brak danych
Stan listingu:
3Listing skorygowany - prawdopodobnie zawiera błędy, uruchamia się na emulatorze lub realnej maszynie, wymaga jednak poprawek kosmetycznych
-
Miniorgany
Może zainteresuje cię program, będący świetnym upominkiem dla młodszej siostry lub brata. Zapewnia on pełne wykorzystanie bogatych możliwości dźwiękowych Amstrada (Schneidera). Dwa najniższe rzędy klawiszy literowych zostają zamienione na klawiaturę instrumentu zgodnie z rysunkiem, który pojawia się po uruchomieniu programu.
Autor listingu: Sergiusz Wolicki
Listing nadesłał: Faust
Język programu: Basic
Stan listingu:
0Listing niesprawdzony - świeżo po OCR lub przepisaniu
-
Animacja
Oglądając programy telewizyjne „Spectrum" i „Sonda" często podziwiamy, jak przed oczami projektanta obraca się na komputerowym ekranie wspaniały, trójwymiarowy przekrój samochodu. Napewno niejeden programista-amator marzy o stworzeniu takiego obrazu za pomocą mikrokomputera. Niestety, kiedy uruchamia on napisany mozolnie w BASIC-u program rzednie mu mina.
Wrażenie ruchu jakiegokolwiek większego przedmiotu jest bowiem znacznie osłabione przez migotanie całego rysunku. Wynika to ze sposobu, w jaki konstruuje się ruchome obrazy na ekranie. Najpierw trzeba narysować przedmiot w jednym położeniu, zmazać go. narysować w następnym, znowu zmazać itd. ... A wszystko to dzieje się przecież stosunkowo wolno.Autor listingu: brak danych
Listing nadesłał: Faust
Język programu: Basic
Stan listingu:
0Listing niesprawdzony - świeżo po OCR lub przepisaniuPobierz: cpcanimacja_v0.2_bajtek4-5_1986.zip