Pyramania

Po długich poszukiwaniach wyprawa archeologiczna, w której i ty bierzesz udział, odkryła wreszcie wejście do piramidy Cheopsa, w której wnętrzu miała ponoć znajdować się mumia faraona.

 

Pyramania (1984, 16/48 Tape Magazine). Made by N. Murray. Photo from ZX Spectrumania Gamebase

Po odsunięciu płyty, z otworu zaczął wydobywać się gęsty, duszący dym. Większość uczestników wyprawy momentalnie zasnęła. Na szczęście Ty zdążyłeś ubrać się w kombinezon filtracyjny chroniący przed wszelkiego rodzaju wyziewami.

Zagłębiasz się więc teraz w czeluść grobowca z zamiarem rozwikłania jego tejemnicy. Zdajesz sobie sprawę z niebezpieczeństwa, lecz jednocześnie wiesz, że powodzenie tej długo przygotowywanej wyprawy zależy teraz wyłącznie od Ciebie. Musisz się bardzo spieszyć, gdyż o odkryciu wejścia dowiedzieli się już rabusie wyspecjalizowani w ograbianiu piramid.

Stary Cheops wiedział, że ludzi pociąga bardziej złoto niż mumia, umieścił więc w piramidzie kilkanaście cennych wyrobów ze szczerego złota. Porozrzucane są one po zakamarkach piramidy i dotarcie do nich jest bardzo trudne. Wszędzie czyhają pułapki w postaci kolców, zapadni, śmiercionośnych ścian a także jadowitych skorpionów.

Rozwikłanie tajemnicy grobowca nie jest jednak możliwe bez zebrania wszystkich skarbów, gdyż tylko wtedy można otworzyć sarkofag i bezpiecznie opuścić piramidę.

Pyramania to jeszcze jedna gra z serii zapoczątkowanej przez JET SET WILLY. Jest ona jednak dużo trudniejsza niż pierwowzór, choć ma tylko 31 komnat. W każde miejsce prowadzi tu w zasadzie jedyna droga, w której odkryciu na pewno pomoże mapa.

Autor: N. MURRAY

Komputer: ZX Spectrum 48/ / + Amstrad/ Schneider

(mp)