Gunfright

Następna gra firmy Ultimate — GUN FRIGHT, jest bardzo podobna do NIGHT SHADE. Tu jednak nie ma mowy o duchach — wrogiem do zlokalizowania i unieszkodliwienia jest materialna postać.

 

 

Chodzi w kapeluszu i zawsze z ręką na colcie. Jest jednym z najsławniejszych i najszybszych łotrów Dzikiego Zachodu. Do szajki należą Buffalo Bill, Billy Kid, Sundance Kid, Butch Casidy, Ma Baker, Wild Bill, Rumpo Kid, Clever Jake, i wielu innych. Ty, jako szeryf miasteczka Draw City musisz ich wszystkich posłać do piachu, gdyż nie dadzą Ci spokoju. Codziennie rozlepiasz na ścianach listy gończe, ofiarowując coraz większą nagrodę za schwytanie bandyty. Niestety, mieszkańcy Draw City nie są kapusiami, tylko mali chłopcy pokazują Ci palcem, w którą stronę poszedł poszukiwany morderca.

Gdy jako szeryf Quickdraw maszerujesz ulicami miasteczka, ściany budynków zastępowane są liniami, byś mógł cały czas obserwować bohatera. Twoje uzbrojenie to sześciostrzałowy colt Magnum 0,72 mm. Po wystrzeleniu całego magazynka broń samoczynnie się ładuje, odliczając jednak od posiadanej przez Ciebie kwoty sumę potrzebną na zapłacenie za naboje. Aby zdobyć pieniądze, na początku gry strzelasz do spadających worków ze złotem. Jest to dobry trening przed starciem z poszukiwanymi.

Przez cały czas z lewej strony ekranu widzisz list gończy z wizerunkiem poszukiwanego bandyty i cenę za jego głowę. Pod tym plakatem wisi kilka kapeluszy. Jest to liczba ewentualnych przegranych pojedynków, jaka Ci pozostała. Jeszcze niżej pokazany jest magazynek colta i ilość gotówki, jaką dysponujesz oraz ceny naboi, koni i grzywna za zabicie niewinnego mieszkańca miasteczka.

Grzywna ta jest bardzo wysoka — od 100 do 5000 dolarów. Czasem jednak nie ma wyjścia. Gdy któryś z mieszkańców wejdzie Ci w drogę, musisz wybrać — albo Ty, albo on.

Na ulicy można znaleźć konia na dwóch nogach. Po dotknięciu go i odliczeniu sumy na zapłacenie, galopujesz po mieście bez obawy przed jego mieszkańcami. Czasami i bandyta jest konno, więc uważaj, bo może Ci uciec.

Jeśli całą forsę przepuścisz na naboje, konie i kary, nie martw się, tylko dobrze rozejrzyj po okolicy. Na pewno znajdziesz porzucone worki ze złotem.

Gdy bandyta znajdzie się w zasięgu Twojego wzroku, od razu strzelaj, gdyż jest on bardzo szybki i celny. Sam pojedynek odbywa się w pobliskim barze. Przed sobą widzisz mordercę i swój celownik. Strzelaj bez namysłu. Zanim bandyta wyciągnie rewolwer, minie jedna sekunda, przez ten czas musisz go trafić chociaż w nogę. Jeśli nie zdążysz, on podziurawi Twój życiorys odejmując Ci jeden kapelusz. Jeżeli jednak szybkością strzałów i ich celnością poślesz do ziemi mordercę, nie ciesz się za bardzo. Oto kolejny bandyta zaczyna rozrabiać, Tobie przypada unieszkodliwienie go; oczywiście stawka jest już większa. I jeszcze jedna uwaga: podczas penetrowania miasta uważaj na kaktusy, gdyż dotknięcie grozi śmiercią i tylko leżący na ziemi kapelusz będzie pamiątką po nieuważnym szeryfie. Zwrócić też uwagę na rój dzikich szerszeni, który wypuszczają żądni zemsty kumple zabitych łotrów.

Gra nigdy się nie kończy (chyba, że przegrasz), gdyż ciągle rodzą się nowi bandyci i wciąż trzeba dbać o porządek ,v mieście.

Firma: Ultimate
Komputer: ZX Spectrum 48/ Commodore 64/128.

 

Mapa do gry GUNFRIGHT (Bajtek 4/1988)