One Man and his Droid

Przyleciałeś ze swoim robotem na planetę Andromadus aby chwytać i ekspediować na Ziemię Ramboidy, bezpańskie roboty wałęsające się po całej planecie. Utrzymują one aktywne życie przez 20 minut. Będziesz się więc musiał bardzo spieszyć.

One Man and his Droid (1986, Mastertronic (UK)). Made by Adrian Sheppard. Photo from Atari Gamebase

Przyleciałeś ze swoim robotem na planetę Andromadus aby chwytać i ekspediować na Ziemię Ramboidy, bezpańskie roboty wałęsające się po całej planecie. Utrzymują one aktywne życie przez 20 minut. Będziesz się więc musiał bardzo spieszyć.

Rozpoczynając grę sterujesz swoim robotem (w górę) wśród setek swobodnych Ramboidów aby znaleźć się przy wejściu do groty. Gdy już będziesz wewnątrz, zoba czysz z lewej strony ekranu Ramboidy ustawione w kolej ności, w jakiej powinny być umieszczane w kapsule tele portacyjnej. Jeśli ulokujesz w kapsule co najmniej cztery Ramboidy na swoich miejscach możesz przejść do następnej groty.

Przedtem musisz jednak znaleźć w labiryncie właz do kapsuły a następnie dopiero próbować zagonić tam pierw szego Ramboida. Spotkanie z nim nie jest groźne dla żadnej ze stron. Potworek zmienia jedynie kierunek ucieczki. Musisz w taki sposób blokować mu drogę, by sam wpadł do kapsuły. Nie jest to proste. Trzeba dobrze poznać zwyczaje tych stworków.

W dolnej części ekranu pokazane jest, co potrafi twój robot. Szybkie naciśnięcie przycisku na drążku sterowym da mu możliwość drążenia tuneli, następnie pozwoli ukryć się w skałach. Dłuższe przytrzymywanie przycisku umożliwi ci z kolei zobaczenie wszystkich poszukiwanych Ramboidów.

Po przejściu każdego z dwudziestu etapów — dwudziestu różnych labiryntów otrzymujesz hasło, które umożliwi ci rozpoczęcie gry od miejsca zakończenia.

W tej grze zręczność nie jest rzeczą najważniejszą. Bardziej liczy się umiejętność logicznego myślenia i obserwacji.

Roman Poznański