Haker

Do tego samego co Ty, dążą szpiedzy Unii Niszczycieli. Chcą oni jednak nie uratować Ziemię, lecz ją zniszczyć.

Hacker (Activision, Inc., 1985)

Do tego samego co Ty, dążą szpiedzy Unii Niszczycieli. Chcą oni jednak nie uratować Ziemię, lecz ją zniszczyć. Dlatego powinieneś się spieszyć. Musisz uważać też na satelity szpiegowskie, które krążą nad planetą. Gdy dostaniesz się w ich zasięg, komputer zadaje ci pytanie. Jeżeli udzielisz błędnej odpowiedzi, twój SRU zostanie zniszczony.

Czytaj uważnie komunikaty, gdyż mogą okazać się one bardzo ważne. Gdy skompletujesz wszystkie części planu MAGMA i dostarczysz je do Waszyngtonu, ocalisz Ziemię od losu, który chciała zgotować jej Unia Niszczycieli, i tym samym ukończysz grę.

Do twojego wyposażenia dołączono także instrukcję obsługi robota, która zawiera klawisze sterujące SRU oraz opis elementów identyfikacyjnych:

  • U — wychodzenie na powierzchni,
  • I — włączanie emitera podczerwieni, który umożliwia widzenie w ciemności,
  • M — umożliwia odbieranie komunikatów "MSG",
  • C — sygnał przywołujący szpiega,
  • D — zjazd do tunelu I — zmiana oferty dla szpiega,
  • Y — zgoda na kupna,
  • N — odmowa kupna,
  • E — przejrzenie  dotychczasowo  zgromadzonych fragmentów planu MAGMA.

Elementy identyfikacyjne SRU:

  1. INFRARED VIDEO IMAGE SENSOR - ośrodek centralno-wizyjny.
  2. ASYNCHRONUS DATA COMPACT0R — główny receptor danych dotykowych.
  3. HYDRAULIC M0TIVAT0R - główny ośrodek napędowy.
  4. PHLASMON JOINT — plazmowy amartyzator kierunkowy.
  5. THELMAN PORT — złącze przyłączeniowe urządzeń zewnętrznych.

Oto kilka przydatnych wskazówek:

  1. Jeżeli na początku gry wpiszesz hasło "AUSTRALIA", to nie będziesz musiał testować robota.
  2.  Szpiedzy oferują dużo przedmiotów. Nie kupuj wszystkich, gdyż szybko skończą ci się pieniądze.
  3. Podczas sprawdzania robota nie możesz popełnić żadnego błędu, bo będziesz musiał testować SRU jeszcze raz.
  4. Grę zacznij od Paryża, a następnie udaj się do Londynu.
  5. Nigdy nie zatrzymuj się w obszarze stałego zagrożenia, gdyż często kończy się to śmiercią.

Komputer: ZX Spectrum 48/+, Commodore 64/128, Atari XUXE

 

 

Piotr Kowalczyk, Łukasz Czekajewski